Show simple item record

dc.contributor.advisorYoleri, Sibel
dc.contributor.authorYakici, Asli Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T11:49:06Z
dc.date.available2021-05-08T11:49:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690496
dc.description.abstractTemel amacı okulöncesi eğitimde aile katılımının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi olan bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli ile tasarlanmıştır. 21 madde ve 3 boyuttan oluşan Aile Katılım Ölçeği ve 360 okulöncesi çocuğun ebeveyninden toplanan veriler betimsel istatistikler, varyans testleri ve korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesinde aile katılımı düzeyinin her 3 alt boyutta da orta ve üzeri düzeyde olduğu saptanmıştır. En fazla aile katılımının ev temelli katılım alt boyutunda görüldüğü, en düşük katılımın ise okul temelli katılım alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesinde aile katılımı cinsiyet ve çocuk sayısı değişkenlerine göre farklılaşmazken, aile tipi, anne baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi ve sosyo-ekonomik düzeye göre bazı boyutlarda anlamlı fark ve korelasyonlar tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında uygulamaya ve araştırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThis research aims that investigate the family participation in preschool education in terms of various variables. The study ws designed with a descriptive model of quantitative research methods. Data were collected that Family Participation Scale which consisted of 21 items and 3 dimensions and data collected from 360 parents of pre-school students. Data were analyzed with descriptive statistics, variance test and correlation analysis. As a result of the analysis, it was determined that the level of family participation in the pre-school level was moderate and high in all 3 sub-dimensions. The highest family participation was found in the home-based participation sub-dimension and the lowest participation was found in the school-based participation sub-dimension. While family participation did not differ according to gender and number of children, there were significant differences and correlations were determined in some dimensions according to family type, parent education level, income level and socio-economic level. Suggestions for application and research have been developed in the light of findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulöncesi velilerinin aile katılımını yordayan değişkenlerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the registration variations of family participation in pre-school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-11
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmEarly child education
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmFamily participation
dc.identifier.yokid10219131
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530056
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess