Okulöncesi velilerinin aile katılımını yordayan değişkenlerin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yoleri, Sibel | |
dc.contributor.author | Yakici, Asli Pinar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690496 | |
dc.description.abstract | Temel amacı okulöncesi eğitimde aile katılımının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi olan bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli ile tasarlanmıştır. 21 madde ve 3 boyuttan oluşan Aile Katılım Ölçeği ve 360 okulöncesi çocuğun ebeveyninden toplanan veriler betimsel istatistikler, varyans testleri ve korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda okul öncesinde aile katılımı düzeyinin her 3 alt boyutta da orta ve üzeri düzeyde olduğu saptanmıştır. En fazla aile katılımının ev temelli katılım alt boyutunda görüldüğü, en düşük katılımın ise okul temelli katılım alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Okul öncesinde aile katılımı cinsiyet ve çocuk sayısı değişkenlerine göre farklılaşmazken, aile tipi, anne baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi ve sosyo-ekonomik düzeye göre bazı boyutlarda anlamlı fark ve korelasyonlar tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında uygulamaya ve araştırmaya yönelik öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This research aims that investigate the family participation in preschool education in terms of various variables. The study ws designed with a descriptive model of quantitative research methods. Data were collected that Family Participation Scale which consisted of 21 items and 3 dimensions and data collected from 360 parents of pre-school students. Data were analyzed with descriptive statistics, variance test and correlation analysis. As a result of the analysis, it was determined that the level of family participation in the pre-school level was moderate and high in all 3 sub-dimensions. The highest family participation was found in the home-based participation sub-dimension and the lowest participation was found in the school-based participation sub-dimension. While family participation did not differ according to gender and number of children, there were significant differences and correlations were determined in some dimensions according to family type, parent education level, income level and socio-economic level. Suggestions for application and research have been developed in the light of findings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okulöncesi velilerinin aile katılımını yordayan değişkenlerin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the registration variations of family participation in pre-school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-11 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Early child education | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.identifier.yokid | 10219131 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530056 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |