Okul yöneticilerinin değişim sürecinde öğretmenlerin duygularını yönetme yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Helvacı, Mehmet Akif | |
dc.contributor.author | Öztürk Yüzer, Nazli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:49:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:49:06Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690493 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Manisa il sınırları içerisindeki kamu ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin, değişim sürecindeki duyguları yönetme yeterliliklerini öğretmen görüşleri alınarak belirlemektir. Aynı zamanda okul yöneticilerinin değişim sürecinde duygu yönetme yeterliliklerinin; öğretmenlerin cinsiyet, okul türü, kıdem, öğrenim durumu, okulda çalışma süresi ve alan türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği saptanmak istenmiştir. Araştırmanın evrenini Manisa ilinde Milli Eğitime bağlı kamu ilkokul, ortaokul ve liselerinde görev yapan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya, Manisa'nın tüm ilçelerini kapsayacak şekilde 388 öğretmen dahil olmuştur. Örnekleme giren katılımcılara okul yöneticilerinin değişim sürecinde öğretmenlerin duygularını yönetebilme yeterliliklerini ölçmeye yönelik gerekli verileri toplamak amacıyla, araştırmacılar tarafında geliştirilen 'değişim sürecinde duyguları yönetebilme ölçeği' uygulanmıştır. Ölçek 'değişime hazırlık', 'değişimin gerçekleşmesi' ve 'değişimin kurumsallaşması' diye adlandırılan üç alt boyuta sahip olup, 5'li Likert türünden toplam 21 maddeden oluşmaktadır. Toplanan verilerin çözümlenmesi SPSS programıyla yapılmıştır. Analizlerde bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin değişim sürecinde duygu yönetme yeterlikleri 'değişime hazırlık' , 'değişimin gerçekleşmesi' ve 'değişimin kurumsallaşması' süreçlerinde 'orta' düzeyde olduğu görülmüştür. Katılımcıların okul yöneticilerinin duygu yönetme yeterliklerine ilişkin görüşleri, cinsiyet, okul türü, öğrenim durumu ve alana göre anlamı bir farklılık göstermediği; kıdem ve okulda çalışma süresi bakımından anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to determine the school managers emotion management competencies during an ongoing change management by getting teachers opinion. Additionally, this research aims to determine the school managers emotion management competencies weather it changes according to the teachers demographic properties such as gender, school type, seniority, educational status, working time in a school and branch or not. The population of the research consists of 388 teacher working within the boundaries of Manisa city, working in primary, secondary and public high school. A scale prepared by the researcher was carried out to teachers in order to determine the school managers emotion management competencies to get all the necessary data. `The Scale of Emotion Management Competencies in Change Process` consists of 21 items each five point likert scale which has three factors. The data was analyzed by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program. To analyze the data, t-test one way ANOVA test was used. According to the results of this research the emotion management competencies of the school administrators during a change, in the process of `preparation for the change`, `during the change` and ` institutionalization of the change` is on the `medium` level. It has been determined that teacher opinions related to emotion management of school administrators does not differentiate according to gender, school type, educational status and branch but vice versa differentiates according to seniority and working year at school. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticilerinin değişim sürecinde öğretmenlerin duygularını yönetme yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | School managers emotion management competencies during change management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-25 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | Change process | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Emotion management | |
dc.subject.ytm | Managerial competence | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10229121 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533740 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |