Teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Küçük Demir, Betül | |
dc.contributor.author | Sariaslan, Muhammet Furkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:07:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:07:21Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69048 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisini incelemektir. Araştırma yarı deneysel yöntem ile ön test-son test modeli kullanılarak yürütülmüştür. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında gerçekleştirilen bu çalışma Samsun ili Asarcık ilçesinde öğrenim gören 6. Sınıf seviyesindeki üç şubede 47 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada teknoloji ile desteklenen deney grubu 1 (teknoloji grubu), materyal kullanımı ve çalışma yaprakları ile ders anlatılan deney grubu 2 (materyal grubu) ve klasik yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubu olmak üzere 3 grup bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Açılar Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi istatistiksel analiz programı ile analiz edilip, sonuç olarak teknoloji ve materyal grubunun, kontrol grubuna göre başarıda anlamlı bir fark ortaya koyduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, materyal, açı, geometri öğretimi, geometri başarısı | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate the effect of geometry teaching in an enriched technological environment to the 6th students' success on the topic of angles. The research was conducted with quasi-experimental method by using pre-test and post-test models. The study which performed in 2018 – 2019 academic year was applied in 3 classes of 6th grade level students who is studying in Asarcık district of Samsun. In this study, there are three groups; first experimental group which is supperted by technology (technology group), second experimental group is lectured with work sheets and materials (material group), and third is control group which was used classical methods. The Angle Achivement Test which was prepared by researcher was used as a data collection tool. Data analysis was analysed by statistical analysis program and as a result, it was found that technology and material group showed a significant difference in success compared to control group.Keywords: Technology, material, angle, geometry teaching, geometry success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of geometry teaching on 6th grade students' achievement abouth the topic of angle in the enriched technological environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10228306 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAYBURT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 613511 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |