Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük Demir, Betül
dc.contributor.authorSariaslan, Muhammet Furkan
dc.date.accessioned2020-12-04T09:07:21Z
dc.date.available2020-12-04T09:07:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69048
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı teknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. Sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisini incelemektir. Araştırma yarı deneysel yöntem ile ön test-son test modeli kullanılarak yürütülmüştür. 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında gerçekleştirilen bu çalışma Samsun ili Asarcık ilçesinde öğrenim gören 6. Sınıf seviyesindeki üç şubede 47 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada teknoloji ile desteklenen deney grubu 1 (teknoloji grubu), materyal kullanımı ve çalışma yaprakları ile ders anlatılan deney grubu 2 (materyal grubu) ve klasik yöntemlerin kullanıldığı kontrol grubu olmak üzere 3 grup bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Açılar Başarı Testi kullanılmıştır. Verilerin analizi istatistiksel analiz programı ile analiz edilip, sonuç olarak teknoloji ve materyal grubunun, kontrol grubuna göre başarıda anlamlı bir fark ortaya koyduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, materyal, açı, geometri öğretimi, geometri başarısı
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of geometry teaching in an enriched technological environment to the 6th students' success on the topic of angles. The research was conducted with quasi-experimental method by using pre-test and post-test models. The study which performed in 2018 – 2019 academic year was applied in 3 classes of 6th grade level students who is studying in Asarcık district of Samsun. In this study, there are three groups; first experimental group which is supperted by technology (technology group), second experimental group is lectured with work sheets and materials (material group), and third is control group which was used classical methods. The Angle Achivement Test which was prepared by researcher was used as a data collection tool. Data analysis was analysed by statistical analysis program and as a result, it was found that technology and material group showed a significant difference in success compared to control group.Keywords: Technology, material, angle, geometry teaching, geometry successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTeknoloji ile zenginleştirilmiş ortamda geometri öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin açılar konusundaki başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of geometry teaching on 6th grade students' achievement abouth the topic of angle in the enriched technological environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10228306
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid613511
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess