Show simple item record

dc.contributor.advisorBatur, Zekerya
dc.contributor.authorAkdeniz, Tuncay
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:57Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:57Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-07-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690384
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkçe eğitimi alanında değerler eğitimiyle ilgili yapılan tezleri yayımlandığı yıl, üniversite, enstitü, tür, konu, yöntem, araştırma modeli ve alanına göre incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma yönteminin tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın verileri ise Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edilmiştir. Yapılan tarama sonucunda değerler eğitimiyle ilgili 88 teze ulaşılmıştır. Türkçe eğitimi alanında yapılan tezlerin yayımlandığı yıla, üniversite, enstitü, tür, konu, yöntem, araştırma modeli ve alanına göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Buna göre yayımlanan tezlerin 85'inin yüksek lisans, 3'ünün ise doktora tezi olduğu belirlenmiştir. Tezlerin en çok `Bir edebi eserde yer alan değerlerin belirlenmesi` konusunda yoğunlaştığı görülmüştür. Yapılan tezlerin 75'inin nitel yöntem ve 2'sinin karma yöntem ile yapıldığı ve nitel yöntemle tasarlanan tezlerde en çok doküman incelemesi ve tarama modelinin tercih edildiği; Türkçe eğitimi üzerine yapılan tezlerin ise genellikle 'Eğitim ve Öğretim' alanında yapıldığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Türkçe, Değer, Eğitim
dc.description.abstractThe objective of this study is to review the theses which are made by related of values training in the field of Turkish Language Education by the published year, the university, type, subject, method, research model and its field. In accordance with this purpose the scanning model of qualitative method is used. The data of the study is obtained from the database of the National thesis Center of the Higher Education board. As a result of the screening, it is reached of 88 theses which are about Values Training. It is determined that the theses made in the field of Turkish Language Education are different from the year, university, institute, type, subject, method, research model and area. According the published thesis it is determined 85 master theses and 3 doctoral theses. The most of the theses has been considered about the determination of Values in Literary Work. 75 of the thesis are made by qualitative method and 3 of the thesis by mixed method. The most document analysis and the scan model is preferred in thesis designed with qualitative method but It is determined that theses made on Turkish Language Education are usually made in the field of education and training.Keywords: Turkish Language, Values, Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDeğerler eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaların Türkçe eğitimi açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the studies about values education in terms of Turkish education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-08
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10314406
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626750
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess