Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Gürkan
dc.contributor.authorÇil, Betül
dc.date.accessioned2020-12-04T09:07:18Z
dc.date.available2020-12-04T09:07:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69037
dc.description.abstractMevcut araştırma kapsamında 2000-2018 yılları arasında ülkemizde öğretim teknolojilerinin kullanıldığı geometri öğretimine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelemesi ve Bloom Taksonomisine göre hangi düzeyde öğrenmeye yönelik aktivitelerin geliştirildiğinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik Ulusal Tez Merkezi'nde taranan ve amaca uygun olduğu belirlenen 79 lisansüstü tez içerik analizine tabi tutularak incelenmiştir. İçerik analizinde öğrenmenin gerçekleştiği bilişsel basamağın yanı sıra bu tezlerde kullanılan teknoloji desteği, örneklem seçim yöntemleri, örneklem büyüklükleri, örneklem seviyeleri, araştırma yöntemleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, tezlerin hazırlandığı yıllar birebir analiz edilerek bir sonuç ortaya koymaktadır. Bu verileri analiz etmek için Tez Tematik Yapı İnceleme Formu geliştirilmiştir. Bu formla 79 tez analiz edilerek bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda tezlerde amaca uygun örneklemin daha fazla tercih edildiği, örneklem grubunu daha çok ortaokul öğrencilerinin oluşturduğu, örneklem sayısının sıklıkla 31-60 aralığında olduğu, nitel araştırma yöntemleri kullanarak yürütülen çalışmalarda daha üst düzey öğrenmelerin gerçekleştiği, veri toplama aracı olarak başarı testleri ve tutum ölçeklerinin sık tercih edildiği, veriler t testi ve varyans analizi ile analiz edildiği ve Geogebra programının sık tercih edildiği görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out which level of learning which is realized by using technology support in geometry teaching in Bloom's Cognitive field steps. For this purpose, 79 postgraduate theses scanned at the National Thesis Center and found to be suitable for the purpose were analyzed by content analysis. In addition to the cognitive step in which content learning takes place, the technology support used in these theses, sample selection methods, sample sizes, sample levels, research methods, data collection tools, data analysis methods, and the years in which the theses are prepared are analyzed one by one. In order to analyze these data, Thesis Thematic Structure Review Form was developed. 79 theses were analyzed with this form and the findings were reached. As a result of the research, it was preferred that the appropriate sample was more preferred in the theses, the sample group was mostly composed of middle school students, the number of samples was in the range of 31-60 frequently, higher level learning was performed in the studies conducted using qualitative research methods, success tests and attitude scales were frequently used as data collection tools. data were analyzed by t test and analysis of variance and Geogebra program was preferred frequently.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeometri öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımı: 2000 - 2018 yılları arası yazılan lisansüstü tezlerin bloom taksonomisine göre incelenmesi
dc.title.alternativeUsage of instructional technologies in teaching geometry: Analysis of graduate thesis written between 2000 and 2018 according to bloom taxonomy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10222798
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575912
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess