Geometri öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımı: 2000 - 2018 yılları arası yazılan lisansüstü tezlerin bloom taksonomisine göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Gürkan | |
dc.contributor.author | Çil, Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:07:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:07:18Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69037 | |
dc.description.abstract | Mevcut araştırma kapsamında 2000-2018 yılları arasında ülkemizde öğretim teknolojilerinin kullanıldığı geometri öğretimine yönelik yapılan lisansüstü tezlerin incelemesi ve Bloom Taksonomisine göre hangi düzeyde öğrenmeye yönelik aktivitelerin geliştirildiğinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik Ulusal Tez Merkezi'nde taranan ve amaca uygun olduğu belirlenen 79 lisansüstü tez içerik analizine tabi tutularak incelenmiştir. İçerik analizinde öğrenmenin gerçekleştiği bilişsel basamağın yanı sıra bu tezlerde kullanılan teknoloji desteği, örneklem seçim yöntemleri, örneklem büyüklükleri, örneklem seviyeleri, araştırma yöntemleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, tezlerin hazırlandığı yıllar birebir analiz edilerek bir sonuç ortaya koymaktadır. Bu verileri analiz etmek için Tez Tematik Yapı İnceleme Formu geliştirilmiştir. Bu formla 79 tez analiz edilerek bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda tezlerde amaca uygun örneklemin daha fazla tercih edildiği, örneklem grubunu daha çok ortaokul öğrencilerinin oluşturduğu, örneklem sayısının sıklıkla 31-60 aralığında olduğu, nitel araştırma yöntemleri kullanarak yürütülen çalışmalarda daha üst düzey öğrenmelerin gerçekleştiği, veri toplama aracı olarak başarı testleri ve tutum ölçeklerinin sık tercih edildiği, veriler t testi ve varyans analizi ile analiz edildiği ve Geogebra programının sık tercih edildiği görülmüştür. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to find out which level of learning which is realized by using technology support in geometry teaching in Bloom's Cognitive field steps. For this purpose, 79 postgraduate theses scanned at the National Thesis Center and found to be suitable for the purpose were analyzed by content analysis. In addition to the cognitive step in which content learning takes place, the technology support used in these theses, sample selection methods, sample sizes, sample levels, research methods, data collection tools, data analysis methods, and the years in which the theses are prepared are analyzed one by one. In order to analyze these data, Thesis Thematic Structure Review Form was developed. 79 theses were analyzed with this form and the findings were reached. As a result of the research, it was preferred that the appropriate sample was more preferred in the theses, the sample group was mostly composed of middle school students, the number of samples was in the range of 31-60 frequently, higher level learning was performed in the studies conducted using qualitative research methods, success tests and attitude scales were frequently used as data collection tools. data were analyzed by t test and analysis of variance and Geogebra program was preferred frequently. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Geometri öğretiminde öğretim teknolojilerinin kullanımı: 2000 - 2018 yılları arası yazılan lisansüstü tezlerin bloom taksonomisine göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Usage of instructional technologies in teaching geometry: Analysis of graduate thesis written between 2000 and 2018 according to bloom taxonomy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-18 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10222798 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAYBURT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 575912 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |