Show simple item record

dc.contributor.advisorÖren, Veli Erdinç
dc.contributor.authorKavak, Hilal
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:56Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690375
dc.description.abstractMotivasyon, bir işin varlığında kişiyi o işi yapma yolunda güdüleyen, ilgi ve istek temelli bir kavramdır. Personel motivasyonu ise, çalışanların iş yaşamlarında yer alan çalışanları yaptıkları işi severek yapmalarını sağlayan iş tatmini ve verimlilik odaklı bir kavramdır.Çalışmanın evreninin kompleks bir yapıya sahip olması veri elde edinimini zorlaştıracağı, veri elde edinim sürecini uzatacağı gerekçesiyle araştırmacı tarafından çalışma evreni belirlenmiştir (Alnıaçık ve İslamoğlu, 2016) . TC Uşak Valiliği'nden alınan bilgilere göre, çalışmanın evrenini, toplamda 11.000 istihdam sayısıyla, Uşak Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren tekstil işletmeleri çalışanları ve Uşak'ta bulunan; 125 yiyecek-içecek işletmesi, 21 konaklama işletmesi ve 17 seyahat-ulaşım işletmesi konularında faaliyet veren toplam 163 işletme oluşturmaktadır (Yüzbaşıoğlu, Ören ve Şahin, 2016). Çalışmanın amacı doğrultusunda oluşturulan anket formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır (Ören, Arman ve Şahin Ören, 2017), (Sevinç, 2015). Ulaşılan 328 çalışana gönüllülük esası örnekleme yöntemiyle yüz-yüze anket tekniği uygulanmıştır. Sonraki aşamada, elde edilen veri seti istatistik paket programı ile hesaplanmıştır. Ulaşılan verilerin tutarlılığı Güvenirlilik ve Faktör Testleri, Tek Yönlü ANOVA ve T Testi uygulanarak değerlendirilmiştir.Çalışmanın analizleri sonucunda, çalışanlara uygulanan motivasyon araçlarının cinsiyete, yaşa, eğitime, medeni duruma ve kıdeme göre çeşitli farklılıkları ortaya koyacak bir sonuç elde edilmiştir.
dc.description.abstractMotivation is a concept based on interest and desire that motivates a person to do it in the presence of a job. Personnel motivation, on the other hand, is a concept that focuses on job satisfaction and productivity, which enables employees to perform the work they like in the work life.The target population of the study has a complex structure and the study population was determined by the researcher on the grounds that it would make data acquisition difficult and prolong the data acquisition process (Alnıaçık and İslamoğlu, 2016). According to the information obtained from the Uşak Governorship of the Republic of Turkey, the target population of the study consists of the employees of textile businesses operating in the Uşak Organized Industrial Zone with a total number of 11,000 employees; there are a total of 163 businesses operating in 125 food and beverage businesses, 21 accommodation businesses and 17 travel agency businesses (Yüzbaşıoğlu, Ören, Şahin, 2016).The questionnaire which was created for the purpose of the study was used as a data collection tool (Ören, Arman ve Şahin Ören, 2017), (Sevinç, 2015). A total of 328 employees were recruited by face-to-face survey technique by voluntary sampling method. In the next step, the data set was calculated with the statistical package program. The consistency of the data was evaluated by applying Reliability and Factor Tests, One Way ANOVA and T Test. As a result of the analysis of the study, it was found that the motivation tools applied to the employees showed various differences according to gender, age, education, marital status and seniority.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜretim ve hizmet işletmeleri kapsamında çalışanlara uygulanan motivasyon araçlarının kıyaslanması: Uşak ili örneği
dc.title.alternativeThe comparison of motivation tools applied to employees in the scope of production and service businesses: The case of Uşak
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-09
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmProduction companies
dc.subject.ytmService organizations
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmTextile enterprises
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10190651
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552806
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess