Sınıf öğretmenlerinin tarih bilincine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Ağrı ili örneği)
dc.contributor.advisor | Elban, Mehmet | |
dc.contributor.author | Hasdemir, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:07:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:07:15Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-09-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/69035 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin tarih bilincine ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma fenomenoloji (olgu bilim) modelinde yürütülen bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ağrı ili merkez ilçesinde görev yapan 20 4. sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı yarı yapılandırılmış görüşme formudur. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin tarih bilincine dair bilgi düzeylerinin genel olarak iyi bir seviyede olduğu anlaşılmıştır. Ancak tarih bilincinin bilişsel boyutunda özellikle kronoloji hususunda öğretmenlerin kuramsal bilgilerinde eksiklikler olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan ilköğretim sosyal bilgiler ders kitabında öğretmenlere göre önemli sorunlar olduğu bulgulanmıştır. Bu önemli sorunların kronoloji bilgisinin, milli mücadele dönemi kahramanlarının ve çocuk oyunlarının yetersizliğinden kaynaklandığı saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research; to examine the views of classroom teachers on historical awareness. The research is a study carried out in the phenomenology model. The study group of the research consists of 20 4th grade teachers working in the central district of Ağrı. The data collection tool of the research; is a semi-structured interview form. Descriptive analysis and content analysis were used in the analysis of the data. As a result of the study, it was understood that the knowledge level of classroom teachers about historical consciousness was generally at a good level. However, it has been determined that there are deficiencies in the cognitive dimension of historical consciousness, especially in chronology, in the theoretical knowledge of teachers. On the other hand, according to the teachers in the primary school social studies textbook, it was found that there were important problems. It was determined that the chronology knowledge of these important problems stemmed from the insufficiency of heroes and children's games of the national struggle period. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin tarih bilincine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Ağrı ili örneği) | |
dc.title.alternative | Examining the views of classroom teachers towards historical awareness (Example of Agrı province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-01 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10219847 | |
dc.publisher.institute | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAYBURT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 613510 | |
dc.description.pages | 181 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |