Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Selcen
dc.contributor.authorŞamci, Bahar
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690334
dc.description.abstractDil becerileri anne karnından ölüme kadar devam eden, yaşamın her döneminde geliştirilen becerilerdir. En hızlı gelişim ilkokul ve ortaokul döneminde gerçekleşir. Dört temel beceri birbirinden bağımsız değil aksine birbirini tamamlayan bütünün parçalarıdır. Yazma, işlevsel açıdan diğer dil becerilerini geliştirici ve daha anlaşılır kılabilen, dört temel dil becerisinden biri olarak kabul edilmektedir. Oluşturmacılık esas alınarak geliştirilen 2004-2005 Türkçe öğretimi programında sıkça vurgulanan tematik yaklaşımla konular geliştirilmektedir. Bu sebeple öğrenciler metinlerin arasında ilişki kurmaya ihtiyaç duymaktadır. Uygulamadaki Türkçe öğretimi programındaki kazanımlarda, okuma becerisinde yeni bir kavram olan `metinlerarasılık`ın kazandırılabilmesi için öğrencilerin diğer dil beceriyle de ilişki kurması gerekmektedir. Bu araştırmada, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin, metinlerarasılık kavramının istenilen düzeyde kazandırılabilmesinde yazma becerisine transferinin önemli olduğu vurgulanmaktadır. Yapılandırmacı yaklaşımın esas alındığı, disiplinlerarasılığın uygulandığı Türkçe öğretimi programımıza eklenecek metinlerarası yazma ile ilgili kazanımların programı daha işlevsel hale getireceği düşünülmektedir. Elde edilen bulgulardan varılan yorumlar yazma becerisinin geliştirilmesinde yeni bir yöntem olarak kullanabilecek metinlerarasılıkla ilgili analitik düşünce sistemine ilişkin alana katkı sağlayacak önemli verileri içereceği öngörülmektedir.Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yazma etkinliklerinde metinlerarası öğeleri kullanmadaki becerileri betimsel araştırma yöntemi kullanılarak açıklanmaya çalışılmıştır. Betimsel yöntemlerden analitik düşünceyi esas alan doküman analizi model olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak da öğrencilere yazdırılan metinler doküman kabul edilmiştir. Bu araştırma ortaokul 8. sınıf öğrencileriyle ve dilin dört temel becerisinden yazma becerisiyle sınırlandırılmıştır. Araştırma sonucunun benzer özellikteki gruplara genellenebileceği varsayılmıştır.
dc.description.abstractLanguage skills are developed cradle to grave, renewed at every stage of life, added something. These skills are developed most in primary education in a particulardiscipline. Written expression skill is developed conciously with other skills in a lay out in the period of primary education.The most effective way of developing written expressin is exercises and careful experiments.Writting is development of other language skills from a functional point of view and more understandable, is regarded as one of thef our basic skills. Students need to relate texts fort he development of topics with a frequently emphasized them aticapproach in Turkish Teaching Programme which is developed on the basis of constructivisim.In Turkish Teaching Programme in practice, students need torelate to the other language skills to be earned `intertextuallity` which is a newconsept in reading. In this study it is emphasized that transfer to writting skill in the concept of intertextuallity can be achived at the desired level. If gains about intertextual writting texts are added in Turkish Teaching Programme which is applied interdisciplinatry and based on the constructer approach, it is considered that program will be more functional. We understand that it is predicted intertextuallity will be used as a new methodand it will contributeanaly tical thinking system in development of writting skills.It is tried to explain by using descriptivere search in ability to use textual items in writting activities of 8th grades students. Descriptive methods were used as a model of analysis based on analytical thinking. Texts were printed on the students in the tissue analysis research Studies and these texts were examined in accordance with the contentanalysis principles. Text sprinted on students as data collection tools are accepted as documents. This research is limited by the abilitiy write from secondary scholl 8th grade students and 4 basic skills of language. It is assumed that there search result will be generalized to groups with similar characteristics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin metinlerarası açık gönderme becerilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of intertextuality in texts of 8th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-01
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIntertextuality
dc.identifier.yokid10241920
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546798
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess