Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Selcen
dc.contributor.authorDanişman, Tuba
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:48Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690282
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkçe Öğretim Programına uygun olarak hazırlanan 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinlerin çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesidir. Çalışmada Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanmış ve bu araştırmanın yapıldığı tarihte (2018-2019) okullarda ders kitabı olarak okutulan Millî Eğitim Bakanlığına ait 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki metinler incelenmiştir. Çalışmada betimsel yöntemlerden analitik düşünceyi esas alan doküman analizi model olarak kullanılmıştır. Araştırma kapsamında çocuk edebiyatı alan yazını taranarak kriterler belirlenmiştir. Belirlenen kriterler biçim ve içerik olmak üzere iki başlık altında sınıflandırılmıştır. Bu sınıflama tablo haline getirilerek toplamda yetmiş üç kriter elde edilmiştir. Bu kriterler ışığında beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan sekiz tema içerisindeki toplam yirmi dört metin incelenmiştir. Metinlerin incelenmesinde madde numaralarının bulunduğu tablolarda işaretleme yapılarak kriterler her metne uygulanmıştır.Araştırmada içerik açısından yapılan incelemede on maddenin beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan bütün metinlerde bulunduğu belirlenmiştir. Biçim açısından ise bir maddenin ders kitabındaki bütün metinlerde bulunduğu tespit edilmiştir. Belirlenen kriterler içerisinde içerik incelemesinde kullanılan maddelerden iki tanesinin hiçbir metinde bulunmadığı belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan metinlerin genel olarak çocuk edebiyatı kriterlerine uygun olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında Türkçe ders kitabında bulunan metinlerde temaya uygunluk, yazım ve noktalama kuralları, görsel unsurlar, bilinmeyen kelimelere yer verme, sayfa tasarımı, deyim ve atasözlerine yer verme bakımından eksikliklerin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is the examination of the texts in the 5th grades Turkish textbook which is prepared in accordance with Turkish Education Curriculum. In this study, the texts in the 5th grades Turkish textbook which is approved by Turkish Education Board and taught at schools during this research (2018-2019) are examined. In this study document analysis which bases on analytical thinking from descriptive methods is used as model.Within the scope of research, body of literature of children's was searched and the criteria were determined. Determined criteria were categorized under two headings as form and content. Seventy three criteria were obtained by tabularizing of this categorization. In the light of these criteria, total twenty four texts in eight themes in 5th grades Turkish textbook were examined. In reviewing of the texts the criteria were applied to each text by marking the charts with item numbers.It was seen in the review made that seven items in determined criteria were seen in all texts in 5th grades Turkish textbook. It was determined that one of the criteria was not found in any textAs a result of the study, it was determined that the texts in the 5th grades Turkish textbook were generally in accordance with the children's literature criteria. Besides that it was detected that there are deficiencies in appropriateness to theme, spelling and punctuation rules, visual elements, giving place to unknown words, page design, giving place to idioms and proverbs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2018-2019 eğitim öğretim yılında okutulan beşinci sınıf Türkçe ders kitabında bulunan metinlerin çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe examination of the texts presented in 5th grades Turkish textbook taught in 2018-2019 school year in terms of basic principles of children's literature
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-04
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.subject.ytmTurkish texts
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmLiterature
dc.subject.ytmTextbooks
dc.identifier.yokid10247355
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549947
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess