Show simple item record

dc.contributor.advisorSoba, Mustafa
dc.contributor.authorBsharat, Eda Nur
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:46Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690257
dc.description.abstractBu çalışma PROMEETHE yöntemiyle seçilmiş otomotiv markasının müşteri memnuniyetini ölçmektedir. Müşteri memnuniyetine SERVQUAL ölçek üzerinden gidilmiş, bu alanda 2012-2016 yılları arası Ford Connect müşterilerine ulaşılmıştır. Sonuç olarak müşteri memnuniyetinin hizmet kalitesinden ve PROMETHEE yönteminin getirilerinden, pozitif yönde etkilendiği belirlenmiştir. SERVQUAL ölçeğin aynı zamanda müşteri memnuniyetini de ölçebilen bir ölçek olduğu, müşteri memnuniyetini ölçen bir diğer ölçek ile karşılaştırmalı olarak ortaya atılmıştır. Bu çalışma Türkiye'nin çalışmaya başladığı yerli otomobil üretiminde, müşteri memnuniyetini sağlaması ve bir dünya markası olmasını hedeflemektedir. Mühendislik ile oluşturulan yerli otomobilin, sosyal bilimlerin bilimsel getirileriyle bütünlük sağlanması istenilmektedir.
dc.description.abstractThis study measures customer satisfaction of automotive brand selected by PROMEETHE method. Customer satisfaction was reached through SERVQUAL scale, and in this area, Ford Connect customers were reached between the years 2012-2016. As a result, it has been determined that customer satisfaction is affected positively by service quality and PROMETHEE method. SERVQUAL is a scale that can measure customer satisfaction at the same time and it has been compared with another scale which measures customer satisfaction. In this study, it started working in Turkey's domestic automobile production, to ensure customer satisfaction and aims to become a world brand. It is desired to integrate with the scientific returns of social sciences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePROMETHEE yöntemiyle tercih edilen otomobil markasının hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe service quality of the car brand prefered with PROMETHEE method and evaluation of customer satisfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-21
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAutomobile select
dc.subject.ytmPROMETHEE yöntemi
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality measuring
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmAutomobile
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmServqual method
dc.identifier.yokid10243821
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548022
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess