Show simple item record

dc.contributor.advisorSoba, Mustafa
dc.contributor.authorFirat, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690225
dc.description.abstractİşletmeler geçmiş yıllarda üzerinde çok durdukları müşteri kazanma faaliyetlerine ek olarak artık elde edilmiş müşteriyi işletmeye sadık hale getirmeye çabalamaktadırlar. Bu çabaların sebebi olarak ise sadık müşterilere sahip olmanın yeni müşteri kazanmak için yapılan harcamalardan daha az maliyetli olması başta gelmektedir. Bu bağlamda araştırmada Uşak ilinde ulunan bir alışveriş merkezi müşterilerinin tatmin seviyelerinin belirlenmesi, tatmine etki eden faktörlerin düzeylerinin ölçülmesi ve hem bu faktörlerin hem de genel müşteri tatmininin müşteri sadakati üzerine etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya esas veriler yüz yüze anket yöntemiyle elde edilerek korelasyon ve regresyon analizleri uygulanarak müşteri tatmini ile müşteri tatminini oluşturan faktörlerin, müşteri sadakati üzerine etkisi araştırılmıştır.Araştırma sonucunda müşteri tatmini ile müşteri sadakati değişkenleri arasında pozitif yönlü kuvvetli bir ilişkinin varlığı tespit edilmiştir. Ayrıca müşteri tatminini oluşturan faktörlerin de ayrı ayrı müşteri sadakati üzerinde pozitif yönlü etkisinin var olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn addition to customer acquisition activities, businesses are now trying to make their customers loyal to the business. The reason for this effort is that it is less costly to have loyal customers than to spend on new customers.. In this context, it was tried to determine the satisfaction levels of a shopping center customers in Uşak province, to measure the levels of the factors that affect the satisfaction and to examine the effects of both these factors and general customer satisfaction on customer loyalty. The data of the study were obtained by face-to-face survey method and the effects of customer satisfaction and customer satisfaction factors on customer loyalty were investigated through correlation and regression analyzes.As a result of the research, a strong positive relationship was found between customer satisfaction and customer loyalty variables. In addition, it is concluded that the factors that create customer satisfaction have positive effects on customer loyalty separately.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri tatmininin müşteri sadakati üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of customer satisfaction on customer loyalty
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-27
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.identifier.yokid10258610
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552301
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess