Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi
dc.contributor.advisor | İnel, Yusuf | |
dc.contributor.author | Ünal, Abdullah İsmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:48:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:48:41Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2021-02-05 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690193 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler ders başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisini belirlemektir.Araştırmada ön test-son test deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı Erzurum ili Hınıs ilçesindeki bir devlet okulunda öğrenim gören toplam 26 adet 7. sınıf öğrencisi ile yapılmıştır. 7-A sınıfı deney grubu, 7-B sınıfı kontrol grubu intact olarak belirlenmiştir. Uygulama sürecinde `Ülkemizde Nüfus` ünitesi deney grubunda Kuantum öğrenme modeline uygun olarak işlenmiş; kontrol grubunda ise MEB'in öngördüğü öğretim yöntemine uygun öğretime uygun olarak işlenmiştir. Uygulama sürecinde deney grubu öğrencilerine günlük tutturulmuş ve öğrenciler süreçle ilgili görüşlerini dile getirmişlerdir. Araştırma haftalık 3 ders saati olmak üzere toplam 5 haftada 15 saatlik zaman diliminde gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın verileri; 33 Soruluk Sosyal Bilgiler Başarı Testi (SBBT), Sosyal Bilgiler Dersi Kaygı Ölçeği, Sosyal Bilgiler Odaklı Akademik Risk Alma Ölçeği (SAORAÖ) ve Çocuklar İçin Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği (ÜBFÖ-Ç) B formu kullanılarak toplanmıştır. Ölçekler ve başarı testi öğrencilere uygulama öncesinde ve sonrasında araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Uygulama bitiminde toplanan veriler SPSS 22.0 veri programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, Kuantum öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarılarını ve akademik risk alma eğilimlerini artırdığı; öğrencilerin kaygı düzeyleri ve üst bilişsel farkındalık düzeylerinde anlamlı düzeyde bir farklılık oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kuantum Öğrenme, Akademik Başarı, Kaygı, Üst Bilişsel Farkındalık, Akademik Risk Alma | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the effect of quantum learning model on 7th-grade students' social studies course achievement, anxiety, metacognitive awareness and academic risk-taking tendencies.In the study, pre-test post-test experimental and control group experimental design was used.The research was conducted with 26 7th grade students in a public school in Hınıs district of Erzurum province in the 2018-2019 academic year. The 7-A class was identified as experimental group and the 7-B class was determined as control group. During the implementation process, the unit named `Population In Our Country` was processed in the experimental group in accordance with the Quantum learning model. In the control group, it was processed in accordance with the teaching method prescribed by the Ministry of National Education. During the application process, the experimental group students were kept daily and the students expressed their opinions about the process. The research was carried out in a total of 5 weeks and 15 hours, including 3 hours per week.The data of the research was collected using Social Studies Achievement Test with 33 questions (SSAT), Social Studies Anxiety Scale, Social Studies Focused Academic Risk-taking Scale (SSFRTS) and Metacognitive Awareness Scale for Children B Form (MCAS-C). The scales and achievement test were applied to the students before and after the application by the researcher. The data collected from the application were analyzed with SPSS 22.0 data program.As a result of the study, it was concluded that the quantum learning model increased students' academic achievement and academic risk-taking tendencies, and there was no significant difference in anxiety levels and metacognitive awareness levels of students.Keywords: Quantum Learning, Academic Success, Anxiety, Metacognitive Awareness, Academic Risk-Taking | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of quantum learning model on 7th grade students' academic achievement in social studies, anxieties, meta-cognitive awareness and academic risk-taking tendencies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2021-02-05 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Quantum | |
dc.subject.ytm | Kuantum learning model | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Matacognitive awereness | |
dc.subject.ytm | Risk taking behavior | |
dc.identifier.yokid | 10272344 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 567425 | |
dc.description.pages | 184 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |