Show simple item record

dc.contributor.advisorTiryaki, Salih
dc.contributor.authorYüceel, Mübarek
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:39Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690169
dc.description.abstractİnsan ile başlayıp yine insan ile devam eden bir edim olarak tanımlanan iletişim kavramının tarihçesine bakıldığında, insanoğlunun tarihi ile eşdeğer bir sürece sahip olduğunu görüyoruz. Yaşadığımız yüzyıla ismini veren iletişim kavramının, kitle iletişim araçlarında meydana gelen hızlı gelişmelere bağlı olarak şekil değiştirdiğini ve yeni bir boyutta karşımıza çıktığını görüyoruz. İletişimin bu yeni boyutu, yeni medya olarak adlandırılmaktadır.Vatandaşların, oy vererek seçtikleri siyasetçilerin aldıkları kararlara artık yeterince katılım sağlayamamaktan yakındıkları ve bir nevi krize girdiği belirtilen temsili demokrasinin yaşadığı meşruiyet sorununa bir çözüm önerisi olarak karşımıza çıkan yeni medya ve özelinde sosyal medya kavramlarının bu meşruiyet soruna çözüm getirip getiremeyeceği sorusu çalışmanın amaçları arasındadır. Sosyal medyayı en yoğun kullanan kesimin gençler olduğu yapılan araştırmalarca sabit olduğundan, yukarıda sorulan soruya yanıt bulmak için Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi, Konya Selçuk üniversitesi ve Uşak Üniversitesinde okuyan öğrencilere anket yapılmış ve bu anketlerin sonuçları çalışmanın yöntem kısmında detaylı olarak açıklanmıştır. Çalışma sonunda, öğrencilerin siyasal katılım davranışlarında bulunma süreçlerinde sosyal medyanın çok fazla bir rolü bulunmadığı görülmüştür. Siyaset ile ilgilenen ve çevrimdışı siyasal katılım davranışlarında bulunan gençlerin, çevrimiçi siyasal katılım davranışlarında da bulundukları, siyasete ilgi duymayan ve çevrimdışı siyasal katılım davranışında bulunmayan gençlerin, çevrimiçi siyasal katılım davranışında da bulunmadıkları görülmüştür.
dc.description.abstractWhen we look at the history of the concept of communication, which is defined as a performance that starts with human being and continues with human beings, we see that it has an equivalent process with the history of human beings. We see that the concept of communication, which gives its name to the century we live in, changes its shape depending on the rapid developments in the mass media and emerges in a new dimension. This new dimension of communication is called the new media. The question of whether the new media and in particular the social media concepts can bring a solution to the legitimacy problem which is asserted as the citizens complain for not sufficiently being able to participate in the decisions of the politicians they have elected by voting any more and thus the representative democracy is deemed in a crisis is among the purposes of this study. Since it was determined by the researches that the people using social media most is the young, a questionnaire was applied to the students in Isparta Suleyman Demirel University, Konya Selcuk University and Uşak University to find the answer to the foregoing question and the findings of these surveys have been explained in the methodology part in detail. At the end of the study, it was seen that social media did not play a very important role in the process of students' participation in political participation. It was seen that young people who were interested in politics and engaged in offline political participation behaviors have also been involved in online political participation behaviors, while those who were not interested in politics and not engaged in offline political participation behavior, have not been involved in online political participation behavior, either.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin siyasal katılımında sosyal medyanın rolü
dc.title.alternativeThe role of social media in the political participation of university students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-26
dc.contributor.departmentİletişim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPolitical participation
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInternet
dc.identifier.yokid10246292
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid549478
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess