Öğretmenlerin algılarına göre atalet ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Çetin, Özer | |
dc.contributor.author | Şaştim, Zafer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:48:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:48:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690138 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Elazığ ilinde görev yapan öğretmenlerde tükenmişliğin ve atalet duygusunun ne boyutta olduğunu yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, görev yaptığı okul türü, en son mezun olduğu eğitim kademesi, branş ve çalışmakta olduğu okuldaki görev süresine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelendiği bilimsel bir çalışmadır. Araştırma Elazığ ilinde belli bir süredir (en az bir yıl) görev yapan 460 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak atalet ve tükenmişlik ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, görev yaptığı okul türü, en son mezun olduğu eğitim kademesi, branş ve çalışmakta olduğu okuldaki görev süresi faktörlerinin öğretmenlerin tükenmişlik ve atalet duyguları üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan Elazığ ilinde bulunan devlet okullarında görev yapan öğretmenler, yaşadıkları atalet ve tükenmişlik duygularına ilişkin orta düzeyde bir görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak erkek öğretmenler, Eğitim fakültesi mezunu öğretmenler, Sınıf öğretmenleri ve lisans düzeyinde mezun olan öğretmenlerin, başlangıç düzeyinde veya düşük düzeyde atalet ve tükenmişlik duygusu yaşadıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul ataleti, öğretmen tükenmişliği, duyarsızlaşma, kişisel başarı, stres. | |
dc.description.abstract | This research is a scientific study which investigated what extentburnout and inertia occur among teachers working in the Elazığ province in term of age, gender, work experience, type of school in which they work, highest level completed education degree,branches of teachers and whether it differentiates number of years they work in their school or not. This research was administrated to 460 teachers working certain amount of time (at least one year) in Elazığ province. Burnout and inertia scale wasemployed as a data collection tool in this research.It was indicated that factors: age, gender, work experience, type of school in which they work, highest level completed education degree,branches of teachers and number of years they work in their school have effect on teachers' inertia and burnout levels in the research. Teachers who participated to the research, working in the formal schools in Elazığ province stated a moderate level opinion regarding both of their inertia and burnout level they experience. As a result, it is determined that male teachers, teachers who graduated from faculty of education, primary school teachers and teachers with bachelor's degree experienced a level of inertia and burnout at the beginning or low level. Keywords: School inertia, teacher burnout, desensitization, personal accomplishment, stress. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin algılarına göre atalet ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | A Relationship between teachers' intertia and burnout levels in accordance with their perceptions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Inertia | |
dc.subject.ytm | Burnout | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Desensitization | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10247934 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 550129 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |