Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Özer
dc.contributor.authorŞaştim, Zafer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:36Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690138
dc.description.abstractBu araştırma Elazığ ilinde görev yapan öğretmenlerde tükenmişliğin ve atalet duygusunun ne boyutta olduğunu yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, görev yaptığı okul türü, en son mezun olduğu eğitim kademesi, branş ve çalışmakta olduğu okuldaki görev süresine göre farklılaşıp farklılaşmadığının incelendiği bilimsel bir çalışmadır. Araştırma Elazığ ilinde belli bir süredir (en az bir yıl) görev yapan 460 öğretmen üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak atalet ve tükenmişlik ölçeği kullanılmıştır.Araştırmada yaş, cinsiyet, mesleki kıdem, görev yaptığı okul türü, en son mezun olduğu eğitim kademesi, branş ve çalışmakta olduğu okuldaki görev süresi faktörlerinin öğretmenlerin tükenmişlik ve atalet duyguları üzerinde etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan Elazığ ilinde bulunan devlet okullarında görev yapan öğretmenler, yaşadıkları atalet ve tükenmişlik duygularına ilişkin orta düzeyde bir görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak erkek öğretmenler, Eğitim fakültesi mezunu öğretmenler, Sınıf öğretmenleri ve lisans düzeyinde mezun olan öğretmenlerin, başlangıç düzeyinde veya düşük düzeyde atalet ve tükenmişlik duygusu yaşadıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Okul ataleti, öğretmen tükenmişliği, duyarsızlaşma, kişisel başarı, stres.
dc.description.abstractThis research is a scientific study which investigated what extentburnout and inertia occur among teachers working in the Elazığ province in term of age, gender, work experience, type of school in which they work, highest level completed education degree,branches of teachers and whether it differentiates number of years they work in their school or not. This research was administrated to 460 teachers working certain amount of time (at least one year) in Elazığ province. Burnout and inertia scale wasemployed as a data collection tool in this research.It was indicated that factors: age, gender, work experience, type of school in which they work, highest level completed education degree,branches of teachers and number of years they work in their school have effect on teachers' inertia and burnout levels in the research. Teachers who participated to the research, working in the formal schools in Elazığ province stated a moderate level opinion regarding both of their inertia and burnout level they experience. As a result, it is determined that male teachers, teachers who graduated from faculty of education, primary school teachers and teachers with bachelor's degree experienced a level of inertia and burnout at the beginning or low level. Keywords: School inertia, teacher burnout, desensitization, personal accomplishment, stress.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin algılarına göre atalet ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeA Relationship between teachers' intertia and burnout levels in accordance with their perceptions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmInertia
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmDesensitization
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10247934
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid550129
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess