Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşar, Murat
dc.contributor.authorDemir, Yaser
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:36Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690129
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin okuma düzeylerinin belirlenmesi ve öğretmenlerin kişisel değişkenlere göre okuma alışkanlıklarının incelenmesidir. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Uşak ilinde çalışmakta olan 890 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri ise araştırmaya gönüllü olarak katılan 345 öğretmenden toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve `Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçek, 30 madde ve 6 boyuttan oluşan 5'li Likert tipi bir ölçektir. Sınıf öğretmenlerinin okuma düzeylerinin belirlenmesi ve bu düzeylerin bazı kişisel değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için gerçekleştirilen bu çalışma betimsel tarama modelindedir. Bu çalışmada elde edilen güvenirlik katsayısı değerleri alan yazında belirtilen 0,70 değerinin üstündedir. Bu sonuca göre çalışmada kullanılan ölçeğin güvenilir bir ölçek olduğu söylenebilir. Okumaya ilişkin ölçekten elde edilen puanlara göre okuma isteklerine ait puan ortalamalarının diğer boyutlara göre biraz daha düşük olduğu söylenebilir. Cinsiyete göre kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre okuma alışkanlıklarının daha yüksek düzeyde olduğu bulunmuştur. Medeni durum, mesleki kıdem ve öğretmenlerin çalıştıkları okulların yerleşim yerlerine göre öğretmenlerin okuma alışkanlıkları değişkenlik göstermemektedir. 1-2 çocuğu olanların, hiç çocuğu olmayanlara göre okumayı daha gerekli görmekte olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin internette günlük zaman geçirme süresinin okuma alışkanlığını etkilediği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin internette kalma süresi arttıkça okuma alışkanlığı azalmaktadır. Bu çalışma ile farklı değişkenlerin öğretmenlerin okuma alışkanlığını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okuma, Okuma alışkanlığı, Sınıf Öğretmeni
dc.description.abstractThe purpose of the research is to determine the reading levels of primary school teachers and to examine the reading habits of teachers according to personal variables. The research is in Descriptive Scanning Model. 890 Primary school teachers who work in Uşak in the 2017-2018 Education Year were included in the research universe. The data of the research was collected from 345 teachers who were voluntary to participate in the research. `Personal Information Form` and `Attitude Scale for Reading Habits` were used as data collection tools that were prepared by the researchers. The scale is a fivefold Likert-type scale that consistis of 30 items and 6 dimensions. The research that was conducted in order to determine the reading levels of primary school teachers and whether these levels differ according to some personal variables or not, is in decriptive scanning model. The reliability coefficient values, which were obtained from the research, are above 0,70 values stated in the literature. According to the result, it can be said that the scale used in the research is a reliable scale. According to the points that were obtained from the scale related to reading, it can be said that the average points of their desires for reading are lower when compared to the other dimensions. According to gender, it was found that the reading habits female teachers are higher than male teachers. The reading habits of teachers don't vary according to the marital status, professional seniority and locations of schools where teachers work. It has been identified that the teachers who have 1-2 children believe reading is more necessary than the teachers who have no children. It has been identified that the time that teachers spend on internet in a day affects their reading habits. As the time that teachers spend on the internet increases their reading habits decrease. It has been concluded that different variables affect the teachers' reading habits.Key Words: Reading, Reading Habits, Primary School Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin okuma alışkanlıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of reading habits of primary teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-08
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading habit
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10268465
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565334
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess