Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Cüneyit
dc.contributor.authorGünay, Serdal
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:32Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690090
dc.description.abstractSosyal bilgiler eğitimi, ülkemizde ve dünyada birçok önemli hedef davranışın kazandırılmasında, oldukça önemli bir yere sahiptir. Değişen ve gelişen dünyada ortaya çıkan yeni paradigmalar, eğitim sistemlerinde ve öğrenme ortamlarında, birçok yeni düzenlemeyi beraberinde getirmiştir. Yenilikçi öğrenme yaklaşımlarındaki amaç; ezberden uzak, üretici, problem çözme becerilerini kazanan, öğrendiklerini gerçek hayata transfer edebilen bireyler yetiştirmektir. Belirtilen hedefler doğrultusunda bu araştırma; problem dayalı öğrenme yönteminin, 6.sınıf sosyal bilgiler dersi konularındaki akademik başarıya etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, ön test – son test deney kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla, öğrencilerin akademik başarılarını ölçecek başarı testi, sosyal bilgiler tutum ölçeği, öğrenci görüşleri anket formu, probleme dayalı öğrenme yöntemine dayalı senaryolar ve sınıf ortamına uygun öğretim materyalleri geliştirilerek uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen nicel verilerin analizinde SPSS programı kullanılarak bağımsız gruplar t-testi, bağımlı örneklem t-testi ve frekans analizi yapılmıştır. Ön ölçümlere dayalı, ön test ve tutum ölçeği uygulamasındaki verilere ilişkin, istatistiksel analizlerden elde edilen bulgular doğrultusunda deney grubunda yer alan öğrencilerle kontrol grubundaki öğrenciler arasında, istatistiksel anlamlı bir fark olmadığı gözlemlenmiştir.Araştırmada; probleme dayalı öğrenme yöntemi uygulamaları ile işlenen dersin, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan, öğretim programı kılavuz kitabı yönergelerine dayalı olarak işlenen derslere kıyasla; öğrencilerin başarı düzeylerinin ve sosyal bilgiler dersine tutumları açısından; istatistiksel anlamlı fark oluşturacak düzeyde, olumlu etki gerçekleştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelime: Akademik başarı, probleme dayalı öğrenme yöntemi, sosyal bilgiler, tutum.
dc.description.abstractSocial studies education has an important place in gaining many important target behaviors in our country and in the world. The new paradigms that have emerged in the changing and developing world have brought about many new regulations in education systems and learning environments. The aim of the innovative learning approaches is to train individuals who are away from the memorization, who are producers, who have problem-solving skills, and who can transfer what they have learned to real life. According to the stated objectives, this research has been carried out to determine the effect of problem based learning on academic achievement in 6th grade social studies course. In this research, pre-test and post-test design that has experiment control group has been used. In order to collect the research data; achievement test to measure students' academic achievement, social studies attitude scale, student feedback questionnaire, scenarios based on problem-based learning method and instructional materials suitable for classroom environment were developed and applied. In the analysis of the quantitative data obtained from the study, independent groups t-test, dependent sample t-test and frequency analysis were performed by using SPSS program. It was observed that there was no statistically significant difference between the students in the experimental group and the students in the control group in accordance with the results obtained from the statistical analysis regarding the data in the pre-test and attitude scale application. In this research; it has been concluded that the course, which is based on problem-based learning method practices, has a positive impact on the level of the students' success and attitudes towards social studies course to make a statistically significant difference, in comparison with the courses which are based on the curriculum guidebook prepared by the Ministry of National Education.Keywords: Academic achievement, problem based learning method, social studies, attitudes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProbleme dayalı öğrenme yönteminin sosyal bilgiler dersi akademik başarısına ve öğrenci tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of problem based learning methods on the academic success of the social studies course and student attitudes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-26
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmProblem based learning
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10270291
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566599
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess