Show simple item record

dc.contributor.advisorHelvacı, Mehmet Akif
dc.contributor.authorKara, Begüm
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:32Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690084
dc.description.abstractBu araştırma, devlet okullarında öğrenim gören ortaokul ve lise öğrencilerinin dil öğrenme kaygılarına ilişkin davranışlarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla çalışmada, cinsiyet, yabancı dil kursuna gidip gitmeme, yerleşim yeri, aile gelir durumu, okuldaki başarı durumu değişkenlerinin, yabancı dil kaygısını doğrudan ve dolaylı olarak ne derecede yordadıklarının belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Uşak ili merkezinde bulundan belirli sayıdaki ortaokul ve liselerdeki belirli sayıdaki öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri toplanırken Aydın (1999) tarafından geliştirilen Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeğinin revizyonu kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin düşük düzeyde yabancı dil öğrenme kaygılarına sahip oldukları saptanmıştır. Öğrencilerin yabancı dil başarı durumları ile yabancı dil kaygıları arasında istatistiksel açıdan negatif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır. Buna göre öğrencilerin yabancı dil öğrenme kaygıları azaldıkça yabancı dil başarıları artmaktadır.
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to predict the foreign language anxiety of secondary and high school students. With this purpose, it is targeted to determine to what extent gender, attendind ro not attending to foreign language school, locality, foreign language achievement predict foreign language anxiety directly and indirectly. SPSS 17.0 statistical programming was used at data evaluation. The sample of this study consisted of some students who are attending to some secondary and some high schools in Uşak centre in the academic year of 2018-2019. Data was gathered by using Foregin Language Classroom Anxiety Scal's revision developed by Aydın (1999). At the end of the study it is found out that the students have low level of foreign language learning anxiety. And it is also found that there is statistically significant negative result between the foreign language learning anxiety and the school achievement of the students. Accordingly, the students' foreign language learning anxiety gets decreased as the school achievement of the students increase.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDevlet okullarında öğrenim gören öğrencilerin dil öğrenme kaygılarına ilişkin davranışlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation about behaviours related to foreign language anxiety of the students attending the state schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-29
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage anxiety
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.identifier.yokid10266840
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559666
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess