Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyıldız, Fulya
dc.contributor.authorÖzdemir, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:32Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:32Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690078
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Uşak Belediyesi'nin halkla ilişkiler faaliyetlerinin Uşak halkı tarafından nasıl algılandığını ortaya koymaktır. Bu bağlamda halkla ilişkilerin ilke ve amaçları doğrultusunda oluşturulan bir anket ile Uşak ilinde 454 kişiyi içeren bir alan araştırması yapılarak halkın tutumu ölçülmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Verilerin analizinde güvenilirlik analizleri, frekans, yüzdelik, ortalama, standart sapma, Varyans Analizi Testi, T Testi, Tek Yönlü Anova ve Regresyon testleri kullanılmıştır. Ayrıca Uşak Belediyesi ziyaret edilerek halkla ilişkiler sorumlusu ile bir görüşme gerçekleştirilmiştir.Ulaşılan sonuçlar çerçevesinde Uşak Belediyesi'nin halkla ilişkiler faaliyetleri değerlendirilmiş ve halkın, belediyenin halkla ilişkiler çalışmalarına dair algı ve tutumlarında demografik yapı, cinsiyet, eğitim düzeyi, gelir düzeyi, meslek grubu gibi hususlarda anlamlı farklılıklar ya da benzerlikler gösterdiği görülmüştür. Halkla ilişkiler alanında gösterilen gelişmelerin, kurumsal imajı doğrudan etkilediği görülmüştür. Çalışma, birtakım öneriler ifade edilerek sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Uşak Belediyesi, Halkla İlişkiler, İletişim, Tanıma, Tanıtma
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal how Uşak people perceive the public relations activities of Uşak Municipality. In this context, a survey was conducted in line with the principles and aims of public relations and a field study involving 454 people in Uşak was conducted to measure the attitude of the public. The data obtained were subjected to statistical analysis. Reliability analysis, frequency, percentage, mean, standard deviation, Variance Analysis Test, T Test, One Way Anova and Regression tests were used in the analysis of the data. In addition, Uşak Municipality was visited and a meeting was held with the public relations officer.Within the framework of the results reached, the public relations activities of Uşak Municipality were evaluated and it was seen that the people showed significant differences or similarities in the perception and attitudes of the public relations activities such as demographic structure, gender, education level, income level, occupation group. The developments in the field of public relations have directly affected the corporate image. The study was concluded with some suggestions.Keywords: Uşak Municipality, Public Relations, Communication, Recognition, Promotion en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectPublic Relationsen_US
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleBelediyelerde halkla ilişkiler: Uşak Belediyesi örneği
dc.title.alternativePublic relations in municipalities: The case of Uşak Municipality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-14
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmMunicipalities
dc.subject.ytmUşak
dc.identifier.yokid10268903
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565707
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess