Show simple item record

dc.contributor.advisorYardımcı, İsmail
dc.contributor.authorAyköse, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:31Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690075
dc.description.abstractKamusal alan sosyolojik bir kavram bütünlüğünün yanı sıra politik ve toplumsal içeriğinden yola çıkılarak insanın bakış açısına kazandırdığı derin izler ve anlamlar taşımaktadır. Kentler insanların kültürlerini ve tarihsel izlerini taşırlar. Bu bağlamda şehrin insanların toplumsal yaşamları üzerindeki izler sosyal, ekonomik, karmaşık, psikolojik, estetik ilişkiler bu hareketli yapının içindedir. Bu alanlar şehrin kamusal alanlarıdır. Kamusal alanlar için tasarlanan sanat (heykeller, rölyefler, seramikler, resimler vb.) yapıtların yerleştirilip çevre ile uyumsal birlikteliğiyle mümkün olabilmektedir.Seramik heykeller ve seramikler geçmişte olduğu gibi günümüzün şartlarına da uygun olarak kendini yenilemektedir. Geçmişte mekanın bir parçası iken çağımızda mekanı dönüştürerek yeni birer anlam kazandırarak kendine özgü bir alana çevirmektedir. Kamusal alanda yapılan sanat bir gereklilikten ziyade gelişmişlik düzeyinde insanların ve toplumların entelektüel bilgi ve sanat anlayışını ortaya koymaktadır.Tezin birinci bölümünde sanat kavramından yola çıkılarak, ikinci ve üçüncü bölümlerinde kamusal sanatın kavramsal ele alınması, kısa tarihçesi ve sanata yansıyışından bahsedilmiştir. Son olarak seramik sanatının meydanlarda ve parklarda bir obje olmaktan çıkarıldığı ve kamusal alanla bütünleşerek kamusal alanı değiştiren ve eleştirel bir nesneye dönüştüğünü kısaca örneklerle açıklanmıştır.Tezin son bölümünde Uşak Üniversitesi'nin vermiş olduğu kamusal alanda Deri, Tekstil ve Seramik Tasarım Uygulama ve Araştırma Merkezi' nin kurulmasıyla bu üç alanın tek çatı altında birleşerek tasarım merkezinin oluşturulması, yapıtın var olduğu katta deri, tekstil ve seramiğin direk izleyicisiyle etkileşimi sağlanması için çeşitli enstantaneler fotokopi transfer yöntemi ile kırmızı çamurdan alçı kalıplara basılan karolara aktarılmıştır.Kamusal sanatın var olma biçimleri üzerinden seramik sanatının tarihsel süreç içerisinde oluşumu, gelişimi ve uygulama biçimi tezin tümünü kapsar. Bu tez kamusal alan ve sanat ilişkisi kapsamında seramik sanatının önemini anlayabilmek için önemli ipuçları sunacaktır.
dc.description.abstractIn addition to the sociological integrity of the public sphere, it bears deep traces and meanings of human perspective based on political and social content. Cities carry people's cultures and historical traces. In this context, social, economic, complex, psychological, aesthetic relations are in this moving structure. These are the public areas of the city. Art designed for public spaces (sculptures, reliefs, ceramics, paintings, etc.) İt is possible to place the works in harmony with the environment.Ceramic sculptures and ceramics renew themselves in accordance with today's conditions, as in the past. As part of the space in the past, it transforms the space into a unique space by transforming it into a new meaning. Art in the public sphere reveals the intellectual knowledge and art understanding of people and societies at the level of development rather than a necessity.In the first part of the thesis, based on the concept of art, in the second and third parts, the conceptual approach of public art, the short history and the reflection of art was mentioned. Finally, ceramic art is not an object in squares and parks, and it is integrated with public space and transformed into a critical object that changes the public space.In the last part of the thesis, the establishment of a design center by combining these three areas under a single roof with the establishment of Leather, Textile and Ceramic Design Application and Research Center in the public space given by Uşak University, and the interaction of leather, textile and ceramic with the direct audience the snapshots were transferred from the red mud to the gypsum molds by the photocopy transfer method.The formation, development and application of ceramic art in the historical process through the way of the existence of public art in cities covers all of the thesis. This thesis will provide important clues to understand the importance of ceramic art in the context of public space and art relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleKamusal sanatın seramik sanatındaki yeri
dc.title.alternativeThe place of public art in ceramic art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-07
dc.contributor.departmentSeramik Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmAbstract ceramic
dc.subject.ytmPublic art
dc.subject.ytmArtistic ceramic
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmSculpture art
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmSculpture
dc.identifier.yokid10268109
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid565243
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess