Show simple item record

dc.contributor.advisorGökçe, Ezgi
dc.contributor.authorAlp, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:30Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/690065
dc.description.abstractÖzellikle 16.yüzyıldan itibaren İznik'te yoğunlaşan Osmanlı Dönemi Çini Sanatı, Saray nakkaşhanesinin saray ustaları tarafından çini komposizyonlarına getirilen yeni yaklaşımlar Osmanlı dönemine özgü yeni üslupların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Osmanlıya özgü olan Karamemi üslubuda bunlardan sadece bir tanesidir.Kanuni dönemindeki Saray nakkaş hanesinin en önemli sanatkârları Şah Kulu ve onun öğrencisi olan KaraMemi'dir. KaraMemi, klasik çini komposizyonlarının yanı sıra çalışmalarında kendi zevkini ve görüşünü yansıtan natüralist bir yaklaşım izlemiştir.KaraMemi tabak çalışmalarında ana tema olarak, bahçe çiçekleri ile beraber bahar dalları ve servi ağacıda motiflerini karakterlerini kaybetmeden desen içerisinde kullanılmıştır. Motiflerin karakterlerinin üzerinde oynanılmamasından dolayı yarı üsluplaştırılmış çiçeklerin kendi sapı ve yaprağı ile komposizyon içerisinde yer almıştır.Anahtar Kelimeler: Karamemi, Çini, İznik, Üslup
dc.description.abstractOttoman-era tile art that centered in Iznik particularly in the 16th century and new approaches in tile compositions by the masters attached to the Ottoman Academy of Miniature Painting (Nakkaşhane) contributed to specific styles during the period. Karamemi style is one of the examples among the Ottoman-style pieces. Şahkulu and his student, Karamemi were the greatest artists of the Academy in the era of Suleiman the Magnificent. Karamemi followed a naturalistic approach reflecting his own taste and perspective apart from classic compositions. He used motifs as garden flowers combined with spring branches and cypress tree in the patterns as a main theme without any changes in their character. The leaves and stems of semi-stylized flowers were involved in the composition based on their preserved characters. Keywords: Karamemi, Tile, Iznik, Styleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEl Sanatlarıtr_TR
dc.subjectCraftsen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleOsmanlı Dönemi Karamemi üslubunda İznik çini tabaklarında görülen motifler, kompozisyonların incelenmesi ve uygulanması
dc.title.alternativeMotifs in Karamemi style iznik dishes during the Ottoman Period, examination and application of the compositions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-15
dc.contributor.departmentGeleneksel Türk El Sanatları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOttoman art
dc.subject.ytmTile art
dc.subject.ytmIznik tiles
dc.subject.ytmPlate
dc.subject.ytmMotifs
dc.subject.ytmKaramemi
dc.subject.ytmComposition
dc.subject.ytmOttoman Period
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmHandicrafts
dc.identifier.yokid10262337
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558426
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess