İlk okuma ve yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Başar, Murat | |
dc.contributor.author | Taniş Gürbüz, Hatice Merve | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:48:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:48:22Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-12-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689972 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programını uygulayan sınıf öğretmenlerinin ilk okuma ve yazma öğretiminde karşılaştıkları sorunları ve bu sorunlara yönelik ürettikleri çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Uşak il merkezinde görev yapmakta olan 20 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmıştır. Öğretmenlerin yaşadıkları sorunlar ilk okuma yazma öğretiminin hazırlık, sesi hissettirme ve tanıma, hece oluşturma, kelime, metin oluşturma ve serbest okumaya geçiş dönemlerine göre ayrı ayrı tespit edilmiştir. Toplanan veriler doğrultusunda bu dönemler içerisinde yaşanan sorunlar; öğrenciden kaynaklanan sorunlar, veliden kaynaklanan sorunlar, programdan kaynaklanan sorunlar ve öğretmenden kaynaklanan sorunlar kodları altında incelenmiştir. Öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara yönelik ürettikleri çözüm önerileri ise öğretmenlerin çözüm önerileri kodu altında ortaya konulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of the study is to reveal the problems of the primary school teacher who applied 2018 Turkish Curriculum in their literacy education and their solution suggestions for these problems. Qualitative research method was used in the research. The study group consisted of 20 first grade teachers working in the city center of Uşak in 2018-2019 academic year. The data were collected by using semi-structured interview technique. The problems experienced by the teachers were determined according to the preparation of literacy education, making the sound intuitively, creating the syllable, Word period, creating text and transition to free reading. The problems experienced in these periods in accordance with the collected data; problems arising from the student, problems arising from the curriculum, problems arising from the parent and problems arising from teacher. The solution suggestions of teachers about the problems they face are presented under the code of teachers' suggestions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlk okuma ve yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | Problems encountered in literacy education and suggested solutions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-12-28 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Teaching problems | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.identifier.yokid | 10267299 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564644 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Eğitimi Bilim Dalı |