Show simple item record

dc.contributor.advisorÇifci, Musa
dc.contributor.authorGül, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:20Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689952
dc.description.abstractÇalışmada 1989-2017 yılları arasında Türkiye'de eleştirel okuma ile ilgili yapılmış olan tez, makale ve kitap çalışmaları incelenmiştir. Tasviri bibliyografya ile bu alanda çalışma yapmak isteyen kişilere, bilgilere ulaşma ve zaman açısından kolaylık sağlayacağı düşünülmektedir.Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Literatür taraması sonucunda 30 tane makale, 24 tane tez ve 5 tane kitaba ulaşılmıştır. Ulaşılan çalışmalar künye, amaç, yöntem, sonuç ve anahtar kelimeler şeklinde ele alınarak incelenmiştir. İncelenen bazı çalışmalarda daha detaylı bilgiler verebilmek için alıntılar yapılmıştır.Çalışmada incelenen eserler, eleştirel okuma konusunda ülkemizde yeterli sayıda çalışma yapılmadığı, gelişen dünya şartlarında eleştirel okumanın gerekliliğinden dolayı bu alanla ilgili daha fazla çalışma yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eleştirel Okuma, Tasviri Bibliyografya, Bibliyometri.
dc.description.abstractIn this research, studies over dissertation, article, and book studies, related to critical reading have been practiced the years between 1989-2017 in Turkey. It is thought that it makes it easy in terms of reading information and time for people who want to study in this field with descriptive bibliography.Descriptive survey method is used in this study. As a result of literature survey, 30 articles, 24 dissertations and 5 book sare reached. These works are described as colophon, aim, method, result and keywords. Some of examined studies have been quoted in order to give more detailed information.This study reaches the result that in our country there is not enough works related to critical reading and there sult that more works should be done related to this field because of the necessity of critical reading in the developing world conditions.Keywords: Critical Reading, Descriptive, Bibliography, Bibliometrics.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBibliyografyatr_TR
dc.subjectBibliographyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEleştirel okuma tasviri bibliyografyası
dc.title.alternativeCritical reading descriptive bibliography
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmDoctorate thesises
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmBibliography
dc.subject.ytmBibliometry
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTheses
dc.subject.ytmDescription
dc.identifier.yokid10265481
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559502
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess