Show simple item record

dc.contributor.advisorBirgin, Osman
dc.contributor.authorÖzmen, Gülşah
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:16Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689898
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim 5.sınıf prizmalar ve alanı konusunun öğretimindesomut materyal ve dinamik geometri yazılımı kullanımının öğrencilerin başarısına,tutumuna ve uzamsal yeteneklerine etkisini incelemektir. Bu araştırma, ön test-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma yöntemi ile yürütülmüştür. Araştırma,2016-2017 eğitim-öğretim yılında Uşak ilinde 3'ü deney, 1'i kontrol grubu olmaküzere toplam 4 grupta 98 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Deney-1 grubundaCabri 3D yazılımın kullanıldığı bilgisayar destekli öğretim, Deney-2 grubunda somutmateryal destekli öğretim, Deney 3 grubunda Cabri 3D ve somut materyal destekliöğretim yapılırken, kontrol grubunda mevcut öğretim programı ilegerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak `Geometri Başarı Testi`, `GeometriTutum Ölçeği` ve `Uzamsal Yetenek Testi` kullanılmıştır. Deneysel işlem öncesi vesonrasında ölçme araçları gruplara ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Veriler,SPSS-17.0 programı yardımıyla t-testi, ANOVA testi ve Tukey HSD testikullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Cabri 3D ve somut materyaldestekli öğretimin yürütüldüğü deney gruplarındaki öğretimin kontrol grubundakiöğretime göre öğrencilerin başarısı, tutumları ve uzamsal yeteneklerinde anlamlı farkoluşturduğu belirlenmiştir. Buna karşın deney 1 (Cabri 3D) ve deney 2 (somutmateryal) gruplarında yürütülen öğretimin öğrencilerin başarısı, tutumları ve uzamsalyeteneklerinde anlamlı fark oluştumadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Cabri 3D, Prizma, Üç BoyutluCisim, Başarı, Tutum, Uzamsal Yetenek
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of using concrete material anddynamic geometry software on student's achievement, attitude and spatial abilities inteaching 5th grade prisms and their areas. This research was carried out by a pretestposttest control group quasi-experimental research method. The research wasconducted with 98 fifth-grade students in 4 groups, 3 of which were experimentaland one of the control group, in 2016-2017 academic year in Uşak. While, in thegroups and experiment-1 group, computer-aided instructions using the Cabri 3Dsoftware, the matarial-assisted teaching in the experiment-2 group, both Cabri 3Dand concrete material-supported teaching in the experiment-3 group wereperformend, the existing teaching program was performed in the control group.`Geometry Achievement Test`, `Geometry Attitude Scale` and `Spatial AbilityTest` were used as data collection tools. The pre and post-test measures were appliedto the groups before and after the experimental procedure. Data were analyzed withthe help of SPSS-17.0 program, t-test, Anova test and Tukey HSD test. As a result ofstudy, it was determined that teaching in the experimental groups that Cabri 3D andconcrete material supported instruction was conducted had a significant difference instudents' achievement, attitudes and spatial abilities according to the teaching in thecontrol group. On the other hand, it was found that the teaching conducted in theexperiments-1(Cabri 3D) and experiment-2 (concrete material) groups did notsignificant difference in students' achievement, attitudes and spatial abilities.Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Cabri 3D, Prizma, Üç BoyutluCisim, Başarı, Tutum, Uzamsal Yeteneken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSomut materyal ve dinamik geometri yazılımı kullanımının 5.sınıf öğrencilerinin geometri başarısı, tutumu ve uzamsal yeteneklerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of using concrete material and dynamic geometry software on 5th grade students achievement, attitude and spatial ability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10278749
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575615
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess