Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt Bostancı, Aynur
dc.contributor.authorRay, Halil
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:15Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689889
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokullarda paylaşılan liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde olan bu araştırmanın evrenini 2015 – 2016 öğretim yılında Afyonkarahisar ilinde görev yapan 2830 öğretmen, araştırmanın örneklemini ise 410 ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada basit tesadüfî örnekleme yoluna gidilmiştir. Araştırmada veriler `Paylaşılan Liderlik Ölçeği` ve `Örgütsel Güven Ölçeği` ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin okullarda paylaşılan liderlik uygulamalarına ilişkin görüşlerinin, görevlerin birlikte Tamamlanması, karşılıklı beceri geliştirme ve duygusal destek boyutlarında ''orta'' düzeyde, çalışanlar arasında merkezi olmayan etkileşim boyutunda ise düşük düzeyde olduğu anlaşılmıştır. Öğretmenlerin paylaşılan liderliğe ilişkin algıları kıdem değişkenine göre, görevlerin birlikte tamamlanması, karşılıklı beceri geliştirme ve duygusal destek boyutlarında anlamalı olarak farklılaşırken çalışanlar arasında merkezi olmayan etkileşim boyutunda ise farklılaşmamaktadır. Yine araştırmaya göre öğretmenlerin örgütsel güven ve yöneticiye güven algıları yüksek düzeydedir. Kıdem değişkenine göre öğrtemenlerin örgütsel güven ve yöneticiye güven düzeyleri anlamlı olarak farklılaşmaktadır. Okuldaki öğretmen sayısına göre öğrtemenlerin yöneticiye güven düzeyleri arasında fark bulunmazken, örgüte güven düzeyleri arasında anlamlı olarak fark bulunmaktadır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the relationship between shared leadership practices in secondary schools and tachers' organisational trust level. Relational screening model was used in the research. The target population of the study consisted of 2830 teachers and for the research, 410 teachers who worked in secondary in Afyonkarahisar in the 2015-2016 academic year were examined. Simple random sampling was used in this research. The data were collected by using Shared leadership scale and organizational trust scale. According to the results of the research, the level of teachers' perception of Shared leadership is moderate in the dimemsions of joint completition of tasks, mutual skill development and emotional support. Teachers' perception of decentralized interaction which is one of the dimensions of Shared leadersip is low. According to the teachers' professional seniority variable Shared leadership differs significiantly in the dimensions of joint completition of tasks, mutual skill development and emotional support while there is no difference with decetralized interaction dimension. According to the research result, teachers' perception of organizational trust level is high. According to the professional seniority variable, there is a significant difference between trust in the school and trust in the administrator. Whereas there is a significant difference in the trust dimension of the organization, there is no sinificiant difference in the trust subscale in terms of the number of teachers in the school.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda paylaşılan liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between shared leadership practices in schools and teachers'organisational thrust level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-22
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmDistributed leadership
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmConfidence
dc.subject.ytmOrganizational trust
dc.identifier.yokid10274916
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568518
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess