Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorAkkaya Semiz, Deniz
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:15Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:15Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689886
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Uşak İli Örneğinde Sınıf Öğretmenlerinin Fen Bilimlerine ve Öğretimine Yönelik Tutumlarıyla Özyeterlilik İnançları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanında bazı bağımsız değişkenlere gore (yaş, cinsiyet, vb) tutumlar ve özyeterlilik inançlarına bakılmıştır. Ayrıca tutumlar ve özyeterlik arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı gözden geçirilmiştir. Araştımanın amacı doğrultusunda Türkmen (1999) tarafından Türkçeye uyarlanan Fen Öğrenimi ve Fen Öğretimi Tutum Ölçeği ve Özkan, Tekkaya ve Çakıroğlu (2002) tarafından Türkçeye uyarlanmış olan Fen Öğretimi Özyeterlik Ölçeği'nden oluşan anket formu; Uşak il merkezinde görev yapan gönüllü 331 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmadan ulaşılan sonuçlar istatistiksel paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda; sınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik olumlu tutumlar içerisinde oldukları ve fen öğretimi özyeterlik düzeylerinin ortalamanın üzerinde olumlu olduğu belirlenmiştir. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine, yaşlarına, hizmet sürelerine ve eğitim durumlarına göre fen öğrenimi ve öğretimine yönelik tutumlarında anlamlı farklılıkların olmadığı belirlenmiştir. Fen öğretimine yönelik özyeterlik inanç düzeylerinin ise yaşlarına ve hizmet sürelerine göre farklılık göstermediği, eğitim durumlarına göre ise anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğrenimine yönelik tutumları ile fen öğretimi özyeterlik inançları arasında istatistiksel açıdan negatif yönlü %19(r=0.19) düzeyinde düşük anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Anahtar Kelimeler: Fen Bilimi, Fen Bilimi Öğretimi, Tutum ve Özyeterlilik.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate elementary school teachers' attitude toward science and science teaching as well as the teachers' self-efficacy toward science and also; according to some independent variables (age, gender, etc) in the sample of Uşak Province, it is to show there is any significant differences based on the attitudes and self-efficacy of elementary school teachers. Additionally, it is examined whether there is any significant relationship between teachers' attitudes and self-efficacy. Personal information in accordance with the form in Turkmen (1999) adapted to Turkish by science and science teaching attitude scale and Özkan, Tekkaya and Çakıroğlu (2002) science teaching self efficacy scale which was adapted to Turkish by questionnaire; 331 was applied to teachers who served in Usak province.The results obtained from the research were analyzed through statistical package program.As a result of the research, it was determined that the teachers were in positive attitudes towards science teaching and the levels of self-efficacy of science teaching were higher than the average. In the study, it was determined that there were no differences in the attitudes of teachers towards science education and teaching according to their gender, age, duration of Service and educational status. It was determined that the levels of self-efficacy beliefs for Science Education did not differ according to their age and duration of Service, and that they differ according to their educational status. In the research, the level of directional orientation of the classroom teachers towards science learning and their target-oriented orientation among science teaching self-efficacy beliefs was 19%(r=0.19).Key Words: Science, Science Teaching, Attitude and Self-Efficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile özyeterlik düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Uşak ili örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of the relationships between the attitudes of teachers towards science and science teaching with the levels of self-efficacy of elementary teachers (Uşak case study)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-01
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmUşak
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10276865
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568873
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess