Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Cüneyit
dc.contributor.authorKara, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:09Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:09Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-02-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689821
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme tutum düzeyleri ile demokratik tutum düzeylerinin cinsiyet, ailenin ortalama aylık gelir durumu, günlük televizyon izleme süresi, ders başarıları, okunan kitap sayısı, ikamet edilen yer, anne-baba eğitim durumu gibi değişkenlere göre incelemek ve öğrencilerin eleştirel düşünme tutumları ile demokratik tutumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın verileri, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki 25 ilkokulun 4. Sınıflarında okuyan 1066 öğrenciden toplanmıştır. Verilerin toplanması aşamasında, öğrencilerden kişisel bilgilerini toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği ve Demokratik Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Toplanan verilerin analizinde, aritmetik ortalama, standart sapma, Anova Testi, Tukey Testi, korelasyon ve regresyon gibi analiz yöntemlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin eleştirel düşünme tutum düzeyleri yükseğe yakın, demokratik tutum düzeyleri ise yüksek düzeyde çıkmıştır. 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme tutum düzeyi ile demokratik tutum düzeyi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Eleştirel Düşünme Tutumu, Demokratik Tutum, İlkokul, 4. Sınıf Öğrencileri
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the critical thinking attitude levels of primary school 4th grade students according to variables such as gender, family average monthly income status, daily television viewing time, course achievements, number of books read, place of residence, parent education level, and to determine the relationship between students' critical thinking attitudes and democratic attitudes. The data of the study were collected from 1066 students studying in the 4th grade of 25 primary schools in the central districts of Diyarbakır. In order to collect the personal information of the students, Personal Information Form, Critical Thinking Attitude Scale and Democratic Attitude Scale were applied. In the analysis of collected data, arithmetic mean, standard deviation, Anova test, Tukey test, correlation and regression analysis methods were used. According to the results of the study, students' critical thinking attitude levels were close to high and democratic attitude levels were high. A significant positive relationship was found between the level of critical thinking attitude of the 4th grade students and the level of democratic attitude.Keywords: Critical Thinking Attitude, Democratic Attitude, Elementary School, 4th Grade Studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 4. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme tutumları ile demokratik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between critical thinking attitudes and democratic attitudes of 4th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-05
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid10272500
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567463
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess