Show simple item record

dc.contributor.advisorDinç, Erkan
dc.contributor.authorAkinci, Seyfettin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:05Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689761
dc.description.abstractÜlkemizde öğrencilerin ortaöğretime geçişinde istedikleri okullara girebilmeleri için 2017-2018 eğitim öğretim yılında adrese dayalı kayıt ve Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav olmak üzere yeni sistem (Liselere Geçiş Sistemi) getirildi. Bu çalışmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanan ve kamuoyunda Liselere Geçiş Sınavı olarak bilinen bu yeni sistemle ilgili sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2018 yılında uygulanmaya başlanan Liselere Geçiş Sistemi ile ilgili ne tür faaliyetler yaptıklarını, öğretmenlerin görüş ve önerilerini de kapsayacak şekilde açıklamaya çalışmaktır.Araştırmanın çalışma grubunu çeşitli illerde MEB'e bağlı devlet okullarında görev yapan ve tamamı da ilköğretim sekizinci sınıf derslerine giren 14 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanarak öğretmenlerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlara göre sosyal bilgiler öğretmenlerinin büyük bir çoğunluğunun yeni Liselere Geçiş Sistemi'nden memnun olmadıkları belirlenmiştir. Öğretmenler yeni sistemi eski TEOG sistemiyle de karşılaştırarak TEOG sisteminin çok daha iyi olduğunu belirterek TEOG sistemine dönülmesini gerektiğini belirtmişlerdir. Ayrıca yeni sınav sisteminde sadece % 10 kadar bir öğrenci diliminin merkezî sınav puanıyla en iyi okullara yerleştirilip geriye kalan çoğunluğun ise sınav puanıyla tercih yapmayarak adrese dayalı kayıt sistemi kapsamında adresine en yakın okullardan birine tercih yapmak zorunda kalmaları önemli bir sorun olarak görülmektedir. Sınav sisteminin ve isminin sıklıkla değiştirilmesi de eleştirilen konular arasında olup sınav sistemini ve ismini köklü değiştirmek yerine sistemde görülen aksaklıkların ve eksikliklerin giderilerek sistemin güçlendirilmesi daha faydalı olacağı belirtilmiştir. Bunların dışında öğretmenlerin tamamına yakını kaynak kitap kullanmanın ve aldırmanın yasak olmasına rağmen kendilerinin buna uymayarak kaynak kitaplar kullandıklarını ve öğrencilere aldırdıklarını dile getirmişlerdir. Sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından dile getirilen görüşler LGS'nin beğenilen tek yönü T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük testinde soruların soru tarzları yani soruların ezber bilgi sormanın ötesinde anlamaya, yorum yapmaya ve kavramaya dayalı tarzda olması sayılabilir.Görüşmeye katılan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda; sosyal bilgilerdeki haftalık ders saatlerinin yetersiz olduğu, öğrenci başarılı da olsa adrese dayalı kayıt sisteminden dolayı birçok öğrencinin istemediği okullara kaydını yapmak zorunda kaldığı, okullarda materyal eksikliği olduğu, velilerin bilinçsiz olup çocuklarıyla yeterince ilgilenmedikleri, merkezî sınavda T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersine ait soru sayısının ve katsayının düşürülmesinin sosyal bilgileri itibarsızlaştırdığı, okullardaki başarı seviyesinin genel olarak düştüğü gibi sonuçlara da ulaşılmıştır.Araştırma sonuçlarından yola çıkılarak yeni sistemin gözden geçirilerek belirtilen söz konusu eksikliklerin ve aksaklıkların giderilmeye çalışılması önerilmiştir.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, Liselere Geçiş Sistemi, Adrese Dayalı Yerleştirme Sistemi, Merkezî Sınav, LGS, Öğretmen Görüşleri
dc.description.abstractIn order to enable students to enter the schools they want during their transition to secondary education, a new system (Transition System for High Schools) was introduced in 2017-2018 academic year in Turkey. The aim of this study is to try to explain the activities, opinions and suggestions of the social studies teachers about the new system which is known as the transition to high school which is applied to 8th grade students in the public in 2018 and to include the.The study group of the research consists of 14 social studies teachers who work in public schools in various provinces. Teacher in the study group attend middle school 8th grade classes. In order to collect data, a semi-structured interview schedule was prepared to conduct interviews with teachers.According to the results of the study, the majority of social studies teachers were not satisfied with the transition to the new high school system. By comparing the new system with the old one, the TEOG System, the teachers stated that the TEOG system is much better and that they should return to the TEOG system. In addition, in the new exam system, it is seen that only 10% of the students are placed in the best schools with the central exam score and the remaining majority do not have chances make school choices with their exam scores and have to choose one of the schools closest to their address within the scope of the address-based registration system. Frequent changes of the exam system and names are among the criticized issues and it is stated that instead of changing the exam system and its name radically, deficiencies and defects in the system might be eliminated and the system will be more beneficial. Apart from these, almost all of the teachers stated that although they are forbidden to use and ignore the source books, they do not obey this and they use source books and they have the students ignored. The views expressed by social studies teachers are one of the most admired aspects of LGS. In the History of Revolution and Kemalism test, the question is that the questions are based on understanding, commenting and comprehending beyond asking questions.In line with the opinions of the teachers participating in the interview; weekly hours in social studies are insufficient, even if the student is successful because of the address-based registration system, many students do not want to register in schools, lack of material in schools, parents are unconscious and not enough attention to their children, T.C. It has been reached that the decrease in the number of questions and the coefficient of the history of Turkish Revolution and Atatürkism course discredit the social studies and the level of success in the schools has decreased in general.Based on the results of the research, it was proposed to review the new system and try to eliminate the mentioned deficiencies and problems.Key words: Social Studies, High School Transition System, Address Based Placement System, Central Examination, LGS, Teacher Opinionsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin 2018 yılında uygulanmaya başlanan liselere geçiş sistemi ile ilgili faaliyet görüş ve önerileri
dc.title.alternativeSocial students teachers 'opinions and suggestions on the transition system to high schools put into practice in 2018
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10305308
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid589340
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess