Show simple item record

dc.contributor.advisorUygun, Kamil
dc.contributor.authorUzun, Ceyhun
dc.date.accessioned2021-05-08T11:48:04Z
dc.date.available2021-05-08T11:48:04Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689749
dc.description.abstractBu çalışmada 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Birey ve Toplum Öğrenme Alanı `Yaşayan Demokrasi` temasının simülasyon tabanlı deneyimsel öğrenme yöntemine göre tasarlanması, öğrencilere uygulanması ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi gerçekleştirilmiştir. Bu kapsamda programdaki kazanımlara yönelik 3 farklı simülasyon geliştirilmiştir ve uygulanmıştır. Araştırma deneysel modelde tasarlanmış olup ilgili tema için programda bulunan problem çözme becerisi, karar verme becerisi ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutum nicel olarak incelenmiştir. Katılımcıların simülasyon tabanlı deneyimsel öğrenmeye yönelik görüşleri nitel olarak ele alınmış ve incelenmiştir. Bununla birlikte bazı sosyal ve demografik değişkenlerin söz konusu becerilere etki edip etmediğine bakılmıştır.Araştırma, 2016 yılı bahar döneminde Uşak İli Karahallı İlçesi'ndeki Cumhuriyet Ortaokulu' nda yapılmıştır. 21 deney grubunda ve 21 kontrol grubunda olmak üzere 42 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel veriler, Spearman Rho korelasyon analizi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H testi uygulanarak değerlendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu katılımcılara uygulanmış ve nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir.Araştırmanın nicel kısımdaki sonuçlarına göre deneyimsel öğrenme kuramı temelinde simülasyon tabanlı olarak Sosyal Bilgiler Dersi'nin işlenmesi deney grubundaki öğrencilerin sosyal bilgiler dersine olan tutumlarını, problem çözme becerilerini ve karar verme becerilerini olumlu yönde ve anlamlı şekilde artırmaktadır. Deney grubu problem çözme becerileri grup ortalaması uygulama sonrası %12,2 artış göstermesine rağmen kontrol grubunda %2,6 ile istatistiksel olarak anlamlı olmayan bir azalış meydana gelmiştir. Deney grubu karar verme becerileri grup ortalaması uygulama sonrası %15,1 artış göstermesine rağmen kontrol grubunda %0,2 ile istatistiksel olarak anlamlı olmayan bir artış meydana gelmiştir. Deney grubunda sosyal bilgiler tutumu grup ortalaması uygulama sonrası %5,4 artış göstermiş; kontrol grubunda ise %1,9 ile istatistiksel olarak anlamlı olmayan bir azalış göstermiştir.Araştırmanın nitel kısımdaki sonuçlarına göre katılımcılar, Simülasyon Tabanlı Deneyimsel Öğrenme uygulamalarını, yaparak yaşayarak öğrendikleri, herkesin eşit olduğu, demokratik bir öğrenme ortamının var olduğu, eğlenceli ve zevkli bir yöntem olarak değerlendirmişlerdir. Bazı öğrenciler bu yöntemle işlenilen dersin ara ara sıkıcı olduğunu ve bazı bilgileri öğrenemediklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerden bazıları derslerde tarihsel olarak o dönemdeymiş gibi canlandırma ve rol yaparak öğrendiklerini; kendini o dönemdeymiş gibi hissettiğini belirtmiştir.
dc.description.abstractThis study has been implemented in Social Studies Education discipline with 7'th class secondary school pupil. The experimental implementation has been helded under according to Social Studies Curriculum `Individuals and Society` learning field with `Existing Democracy Learning Theme`. In the study, 5 of learning objectives had been existed same as defined in curriculum; the learning process and progress had been re-designed according to experiential learning theory and simulation based education technique's fundamentals. According to the learning objectives, 3 different and unique simulation games had been developed and delivered to learners.Research model was defined as experimental model and mixed as qualitative and quantitative methods both and there were several social and demographic factors had been investigated meanwhile with main variables as problem solving skills, decision making skills and student attitudes toward social studies lesson. There was'nt meet up standart scale to collect a data about simulation based education in the literature; thus quantitative data collection became inevitable and semi-structered 7 open-ended questions directed to participants and the data collected with them.Research had been executed in 2016's spring period in Cumhuriyet Secondary School, Karahallı District, Uşak. There were 42 participants; 21 in experiment group and 21 in control group. Qualitative datas had been analysed with Spearman Rho's correlations test, non-parametric tests such as Wilcoxon Signed Ranks test, Mann Whitney U's test and Kruskal Wallis H test. Quantitative datas had been analysed with technique of content analyse.According to qualitative results of the study shows us; simulation based experiential education process had been increased pupil's attitudes toward social studies lesson, problem solving skills and decision making skills significantly in experiment group. In the experiment group's results; after the lesson implementation; sum of problem solving skills group average had been increased 12,2% significantly even as control group decreased 2,6%. For the decision making scores and its average; experiment group had been increased 15,1% even as control group had been increased only 0,2% insignificantly. According to social studies attitude's scale results; experiment group had been increased their average 5,4% and control group had been decreased 1,9%. These results show us how simulation based experiential education works well and meaningful in the real lesson progress and implementations.On the other hand; in the quantitive results of the study; it had been showed that: pupil like the lesson progress and the learning process and they found it funny and amazing; they learn by doing, everybody feels equal in the class, democratic learning atmoshphere prevailed. Very few participants pointed that sometimes it was boring and they did not learn what they expected. Moreover; commonly participants felt themselves in the history and they animated the historical moments as they were there on that time period; they participated actively to the role-plays in simulations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler eğitiminde simülasyon tabanlı deneyimsel öğrenme uygulamalarının tasarlanması uygulanması ve incelenmesi
dc.title.alternativeDesign implementation and investigation of simulation-based experiential learning applications in social studies education
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-02-03
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10314455
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606536
dc.description.pages329
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess