Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, velilerin ve öğrencilerin sosyal bilgiler dersi becerilerine ilişkin önem sıraları
dc.contributor.advisor | İnel, Yusuf | |
dc.contributor.author | Kibici, Nagihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:47:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:47:59Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/689690 | |
dc.description.abstract | ÖZETSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN, VELİLERİN VE ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİ BECERİLERİNE İLİŞKİN ÖNEM SIRALARINagihan KIBICITürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim DalıUşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eylül 2019Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Yusuf İNELBu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve velilerin sosyal bilgiler öğretim programında yer alan becerilerden hangilerine daha fazla önem verdiklerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Aydın İli Efeler İlçesinde kamuda görev yapan 73 Sosyal Bilgiler öğretmeni, 525 öğrenci ve veli 306 oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmen, öğrenci ve velilerden ankette Sosyal Bilgiler öğretim programında yer alan 15 beceriden en önemli gördükleri beş tanesini seçmeleri ve 1'den 5'e kadar sıralamaları istenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler girişimcilik becerisini en önemli beceri olarak görmüşlerdir. En yüksek ifadeyi takiben problem çözme becerisi, karar verme becerisi ve İletişim becerisi ifadeleri izlemektedir. Ortaokul öğrencilerin en önemsiz gördükleri beceri ise Türkçeyi doğru ve etkili kullanma becerisidir. Ayrıca ortaokul öğrencileri Sosyal Bilgiler dersine özgü becerilerden en önemli olarak gözlem becerisini tercih etmişlerdir. En son sırada ise zaman ve kronolojiyi algılama becerisini tercih etmişlerdir.Öğretmenler en önemli beceri olarak problem çözme becerisini tercih etmişlerdir. En son sırada ise girişimcilik becerisini tercih ettikleri görülmektedir. Sosyal Bilgiler öğretmenleri Sosyal Bilgiler dersinin kendine özgü becerileri içerisinden ilk sıraya gözlem becerisini, en son sırada ise mekânı algılama becerisini ve değişim ve sürekliliği algılama becerisini sıralamışlardır. Velilerin en önemli gördükleri becerinin karar verme becerisi olduğu; en önemsiz gördükleri becerinin de bilgi ve teknolojiyi kullanma becerisi olduğu görülmektedir. Ayrıca veliler Sosyal Bilgiler dersinin kendine özgübecerileri içerisinden en önemli beceri olaraksosyal katılım becerisini ve en önemsiz beceri olarak da mekânı algılama becerisini tercih etmişlerdir.Anahtar kelimeler: Öğretmen, Öğrenci, Veli, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı | |
dc.description.abstract | ABSTRACTORDER OF IMPORTANCE RELATED TO SOCIAL STUDIES COURSE SKILLS OF SOCİAL STUDİES TEACHERS, PARENTS AND STUDENTSNagihan KIBICIDepartment of Turkish and Social Sciences EducationUniversity of Uşak Social Sciences Institute, September 2019Supervisor: Dr. Yusuf İNELIn this study, it was aimed to determine which of social studies teachers, secondary school students and parents attach more importance to the skills included in the Social Studies Curriculum. In accordance with this purpose general survey model was used. Research Universe collected from 525 students and 306 parents, 73 social studies teachers who work in the public in Efeler District of Aydın Province, in the 2016-2017 academic years. The teachers, students and parents who participated in the research were asked to choose the five most important of the 15 skills included in the Social Studies Curriculum and rank them from 1 to 5.According to the results of the research, the students considered entrepreneurship skills as the most important skill. The highest important skill is about this; Problem solving skills, decision making skills and communication skills are followed. Finally, secondary school students preferred the ability to use Turkish correctly and effectively. In addition, secondary school students preferred observation skills as the most important of the social studies course specific skills. Finally secondary school students preferred the ability to perceive time and chronology.According to the results of the research, teachers preferred problem solving skill as the most important skill. Finally they preferred entrepreneurship skills. In addition, teachers preferred observation skills as the most important of the social studies course specific skills. Finally teachers preferred the space perception skills and the perception skills of change and continuity.According to the results of the research, it is seen that the most important skill of the parents is the decision making skill. Finally, parents preferred the ability to use information and technology. In addition, teachers preferred social participation as the most important of the social studies course specific skills. Finally, parents preferred the space perception skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, velilerin ve öğrencilerin sosyal bilgiler dersi becerilerine ilişkin önem sıraları | |
dc.title.alternative | Order importance related to social studies course skills of social studies teachers, parents and students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10306253 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 574050 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |