Logos`tan manzaraya: Metnin görsel dramaturgisi
dc.contributor.advisor | Altan, Banu Beliz | |
dc.contributor.author | Toksoy Çeber, Duygu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T09:06:09Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T09:06:09Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-08-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68956 | |
dc.description.abstract | `Logos'tan Manzaraya: Metnin Görsel Dramaturgisi` adlı bu çalışma, tiyatro metninin görselliğine ve görme ilişkilerine dair konvansiyonların ortaya çıktığı 19.yüzyıl gerçekçi tiyatro metinleri ve bu konvansiyonların yıkıldığı 20.yüzyıl tiyatro metinlerine odaklanır. Dramatik metnin görme ilişkileri ve görsel yapılandırılması logos anahtar kelimesiyle açıklanırken dramatik sonrası tiyatro metninin görme ilişkileri ve görsel yapılandırılması manzara anahtar kelimesiyle açıklanmaktadır. Dramatik metnin ve manzara metnin görme araçları araştırılmaya çalışarak, tiyatro metninin izleyici ile olan ilişkileri incelenmektedir. Dramatik metnin görme ilişkileri ve görsel dramaturgisi için Henrik Ibsen'in Hortlaklar metni seçilirken, manzara metnin görme ilişkileri ve görsel dramaturgisi için Heiner Müller'in Resim Tasviri metni seçilmiştir.Anahtar Kelimeler: görme, görsellik, dramatik metin, manzara metin, logos. | |
dc.description.abstract | `From Logos to Landscape: The Visual Dramaturgy of Text` aims to discuss seeingn relations and visual construction of text. The study focuses on the dramatic texts of 19th century realism in which the visuality of the text and the seeing relations were established conventionally and on the text of the 20th century during which those conventions has been broken. While logos is the key word for the seeing relations and visual construction of dramatic text, landscape is used for the seeing relations and visual construction post dramatic text. The relationship between audience and dramatic text is investigated by studying seeing instruments of both dramatic text and landscape text. Henrik Ibsen's Ghosts is chosen for seeing relations and visual dramaturgy of dramatic text whereas Heiner Müller's Explosion of a Memory/Description of a Picture is for seeing relations and visual dramaturgy of landscape text.Key Words: seeing, visuality, dramatic text, landscape text, logos. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Logos`tan manzaraya: Metnin görsel dramaturgisi | |
dc.title.alternative | Logos from to landscape: The visual dramaturgy of text | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-23 | |
dc.contributor.department | Tiyatro Kuramları, Eleştiri ve Dramaturgi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Dramaturgy | |
dc.subject.ytm | Dramatic | |
dc.subject.ytm | Text | |
dc.subject.ytm | Vision | |
dc.subject.ytm | Visuality | |
dc.identifier.yokid | 10122936 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 437342 | |
dc.description.pages | 257 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |