Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoban, Ömer
dc.contributor.authorGül Savaşkan, Ayşe
dc.date.accessioned2020-12-04T09:05:31Z
dc.date.available2020-12-04T09:05:31Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68909
dc.description.abstractKurumsal kimlik, bir kurumu diğer kurumlardan özellikler bütünüdür ve kuruma birçok hususta yarar sağlamaktadır. Bu yararların başında, paydaşların nezdinde olumlu bir imaja sahip olmak, artan çalışan motivasyonu ve bağlılığının yanı sıra, güçlü bir kurumsal itibara sahip olmak gelmektedir. Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin belirlenmesidir. Böylelikle, kalkınma ajanslarına, kurumsal kimlik uygulamaları konusunda öneriler getirilmesi ve bu alanda herhangi bir çalışma bulunmadığından ulusal alan yazına katkı sağması hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda Türkiye'de faaliyet gösteren 26 kalkınma ajansının kurumsal internet sayfalarına dayalı bir doküman incelemesi yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz ve içerik analiziyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular kalkınma ajansların kurumsal kimlik uygulamaları konusunda tecrübeli olduklarını ancak, bir takım eksikleri bulunduğunu işaret etmektedir. Tez, kalkınma ajansları ve kalkınma ajanslarına yönelik çalışma yapan araştırmacılara yönelik öneriler ile son bulmaktadır.
dc.description.abstractCorporate identity is a combination of characteristics differing the organization from other organizations and provides many benefits to the organization. At the beginning of these benefits is to have a positive image at the head of the stakeholders, creating a strong corporate reputation as well as increased employee motivation and commitment. The purpose of this study is to determine the corporate identity components of the development agencies operating in Turkey. Thus, it is aimed to provide suggestions on corporate identity practices of development agencies and contribute to the literature since there is no work on this field. In line with this goal, a web site based document analysis was held by examining institutional web pages of 26 development agencies operating in Turkey. Collected data were analyzed with descriptive analysis and content analysis. The findings show that development agencies are experienced in the practice of corporate identity, but there are some shortcomings. The thesis ends with suggestions for development agencies in terms of corporate identity practices and for researchers working on development agencies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBölgesel kalkınma ajanslarının kurumsal kimlik bileşenlerinin incelenmesine yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research on examining regional development agencies' corporate identity components
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporate identity
dc.subject.ytmIdentity
dc.subject.ytmEconomical develeopment agencies
dc.subject.ytmCorporata communication
dc.subject.ytmRegional development agencies
dc.identifier.yokid10153875
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469240
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess