Show simple item record

dc.contributor.advisorBirgin, Osman
dc.contributor.authorKaya, Rabia
dc.date.accessioned2021-05-08T11:45:19Z
dc.date.available2021-05-08T11:45:19Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688845
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin sayıların ondalık gösterimi konusundaki bilgi düzeylerini ve kavram yanılgılarını belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili, Esenler ilçesinde bulunan üç farklı ortaokulda 6. sınıfta öğrenim gören toplam 200 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan ve yazılı cevap gerektiren `Sayıların Ondalık Gösterimine İlişkin Kavram Yanılgısı Teşhis Testi` ile toplanmıştır. Ölçme aracının güvenirlik katsayısı 0.92 olarak hesaplanmıştır. Veriler, betimsel ve içerik analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin sayıların ondalık gösterimini okuma ve yazma, sayıları karşılaştırma, ondalık gösterim ile kesir ilişkisini kurma ve sayı doğrusunda göstermede kavram yanılgılarının olduğu belirlenmiştir. Ayrıca bu araştırma bazı öğrencilerin ondalık sayılarda toplama, çıkarma, çarpma, bölme, işlem sonucunu tahmin etme konularında kavram yanılgısına sahip olduklarını ve işlem hataları yaptıklarını göstermiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to identify the knowledge level and misconceptions of 6^th grade students about representations of the decimal numbers. In this study, a survey method was used. The sample of the study was 200 sixth grades students who were studying in three different secondary schools in Esenler district of İstanbul city on 2014-2015. Data were collected with a `Diagnostic Test for Misconceptions about Decimal Numbers` which including open-ended questions and developed by the researcher. Reliability coefficient of the test was calculated as 0.92. Data were analyzed with descriptive and content analysis method. According to the results, it was determined that some students have misconceptions about reading and writing decimals, comparing decimal numbers, and relationships with the fractions and decimal numbers, representation of decimal numbers with number line. This study also showed that some students have misconceptions and make errors about operations of adding, subtracting, multiplying and dividing on decimal numbers, and estimating the result of the operations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaokul 6. sınıf öğrencilerinin sayıların ondalık gösterimi konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the 6th grade students' misconceptions about representations of the decimal numbers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMisconception
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmDecimal numbers
dc.subject.ytmNumber concept
dc.identifier.yokid10091412
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid409117
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess