GEMS tabanlı öğrenme programının 6.sınıf öğrencilerinin yoğunluk kavramı ile ilgili başarılarına, kavramsal değişimlerine ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Türkmen, Lütfullah | |
dc.contributor.author | Çümen, Veli | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:45:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:45:11Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688775 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, GEMS (Great Explorations in Math and Science: Fen ve Matematikte Büyük Buluşlar) tabanlı öğrenme programının ortaokul 6. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı ünitesinde yer alan yoğunluk konusundaki başarılarına, kavramsal değişimlerine, bilimsel süreç becerilerine etkisini ve öğrencilerin GEMS tabanlı öğrenme programına ilişkin görüşlerini incelemektir.Çalışma, 2016-2017 eğitim yılının 1. döneminde tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme ile seçilen Uşak İli Karahallı İlçesinde üç farklı ortaokulda bulunan dört farklı şubede öğrenim gören 6. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Örneklem, deney kontrol grubunda bulunan toplam 67 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada öğretim süreci deney grubunda GEMS tabanlı öğrenme programı ile kontrol grubunda ise ders kitabındaki mevcut öğrenme programı ile yürütülmüştür.Çalışmada yarı deneysel desenlerden, ön test ve son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, `Yoğunluk İki Aşamalı Teşhis Testi`, `Yoğunluk Kelime İlişkilendirme Testi`, `Bilimsel Süreç Becerisi Testi` ve öğrenci görüşlerini belirlemek için `Öğrenci Görüşleri Formu` kullanılmıştır. Uygulama öncesi ve sonrası gruplar arasında fark olup olmadığını belirlemek için veriler SSPS istatistik paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Öğrenci görüşlerinin ise betimsel analizi yapılmıştır. GEMS tabanlı öğrenme programının öğrencilerin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerini arttırmada ders kitabındaki mevcut öğrenme programına göre daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır. GEMS tabanlı öğrenme programı öğrencilerin kavramsal değişimlerinde ders kitabındaki mevcut öğrenme programına göre daha etkili bulunmuştur. Öğrenciler GEMS tabanlı öğrenme programını eğlenceli bulduklarını belirtmişlerdir. Ayrıca ders konularını anlamada GEMS tabanlı öğrenme programının olumlu etki bıraktığını belirtmişlerdir. Öğrenciler GEMS tabanlı öğrenme programının bilim insanlarının uğraşlarını anlamada etkili olduğu şeklinde görüş belirtmişlerdir. Bilim kodu: 11002Anahtar Kelimeler: GEMS Tabanlı Öğrenme Programı, Maddenin Tanecikli Yapısı, Yoğunluk, Başarı, Kavramsal Değişim, Bilimsel Süreç Becerisi | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to examine the impact of the GEMS (Great Explorations in Math and Science) based learning program on the achievement, conceptual change, and scientific process skills of Density at Madden's Granular Structure Unit at the Junior High School 6th grade students and the students' views on the GEMS based learning program.The study was conducted with 6th grade students studying in four different branches in three different secondary schools in Uşak Karahallı District of Uşak, selected by appropriate sampling from non-random sampling methods in the 1st period of 2016-2017 education year. The sample consisted of 67 students in the control group of 1 experiment 1. The teaching process in the study was carried out with the GEMS based learning program in the experimental group and the current learning program in the course book in the control group.In the study, semi-experimental design, pre-test and post-test control group designs were used. ` Densty Two Stage Diagnosis Test `, `Density Conceptual Change Text`, `Scientific Process Ability Test` and `Student Opinion Form` were used as data collection tools. Data were analyzed by SSPS statistical package program to determine whether there was any difference between the groups before and after the application. Descriptive analysis of student views was made.The GEMS based learning program has been found to be more effective in enhancing academic achievement and scientific process skills of students than the current learning program in the textbook. The GEMS based learning program was found to be more effective in the conceptual changes of the students than the current learning program in the textbook Students stated that they found the GEMS-based learning program fun. They also pointed out that the GEMS based learning program has a positive effect on the course subjects. Students have expressed their opinions in the form of understanding to be effective in dealing with the scientists of the GEMS based learning programs.Science Code : 11002Key Words : GEMS Based Learning Program, Grain Structure of Madden, Density, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | GEMS tabanlı öğrenme programının 6.sınıf öğrencilerinin yoğunluk kavramı ile ilgili başarılarına, kavramsal değişimlerine ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The analysis effect of GEMS based learning program's on 6th grade student's achievement about concept of densities, conceptual changes and scientific progress | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10184491 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 492492 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |