Show simple item record

dc.contributor.advisorTelli Çetin, Sevda
dc.contributor.authorEdiz, Bariş
dc.date.accessioned2021-05-08T11:45:01Z
dc.date.available2021-05-08T11:45:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688696
dc.description.abstractBu çalışmada bir otomotiv gündüz farı üzerinde elektrodinamik sarsıcı ile rezonans taraması yapılmıştır. Rayleigh oransal sönüm öngörülerek ivme cevap eğrisi rezonans noktaları kullanılarak sistemin α kütle ve β katılık sönüm matris çarpanları belirlenmiştir ve sonlu elemanlar modeli güncellenmiştir. SAE J577 ve 30g yarım sinüs şok testleri sırasında ürün bağlantı noktaları üzerinden ivme sinyali ve ürün üzerinde belirli bir nokta üzerinden birim uzama ölçer ile birim uzama sinyalleri ölçülmüştür. İvme sinyalleri sonlu elemanlar analizinde girdi olarak kullanılmıştır. Zamana bağlı sonlu elemanlar analizi sonucunda elde edilen birim uzama değerleri ile test sonucunda elde edilen birim uzama sinyali karşılaştırılmıştır. Hesaplamalar doğrusal analiz metodu olan `Cevap Spektrumu` (CS) analiz metodu ile tekrar edilmiş ve sonuçlar zamana bağlı analiz sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. İki analiz metodu hesaplama süreleri ve uygulanabilirlik açısından karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, resonance search has been performed on one automotive day time running light (DRL) by the use of an electrodynamic vibration shaker. By the assumption of Rayleigh proportional damping; α mass and β stiffness damping matrix multipliers have been determined from the resonance points of acceleration frequency response curve. As a result; finite element model (FEM) has been updated. During SAE J577 and 30g half sinus shock tests; acceleration data have been collected from the fixation points by the accelerometers and strain data have been collected on a determined point by a strain gage. Collected acceleration signals have been applied on FEM as load inputs. Strain results from the transient finite element analysis and collected test strain signal have been compared. Calculations have also been made by a linear shock response analysis method (RS) and results have been compared. Two analysis methods have been compared and feasibility of each of them has been evaluated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBinek araç gündüz farının sonlu elemanlar modelinin bilgisayarda şok testleri için güncellenmesi ve doğrulanması
dc.title.alternativeUpdating and verifying the finite element model of a passenger vehicle daytime running light for computer shock tests
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmShock
dc.identifier.yokid10182462
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid499411
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess