Show simple item record

dc.contributor.advisorCebesoy, Ümran Betül
dc.contributor.authorÖzkizilcik, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T11:45:00Z
dc.date.available2021-05-08T11:45:00Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688692
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının FeTeMM' e yönelik bilişsel yapılarını, problem çözme becerilerini, FeTeMM öğretimi yönelimlerini ve görüşlerini incelemektir. Karma yöntem kullanılan araştırmada nicel verileri toplamak için, 'Kelime İlişkilendirme Testi' (KİT), 'Yetişkinler İçin Problem Çözme Ölçeği', 'Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelimi Ölçeği', nitel verileri toplamak için 'Yansıtıcı Günlükler' kullanılmıştır. Araştırmaya 2017- 2018 güz döneminde Ege bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinde, Fen Bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 24 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma sonucunda KİT' ten elde edilen veriler kesme noktası tekniği ve ilişkililik katsayısı formülü ile, nicel verilerin analizinde SPSS 20 programı, nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda KİT'ten elde edilen bulgulara göre, son test kavram ağlarında daha ilişkili bir kavramsal yapı tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin ve entegre FeTeMM öğretimi yönelimlerinin FeTeMM etkinlikleri ile anlamlı düzeyde geliştiği tespit edilmiştir. Yansıtıcı günlüklerden elde edilen bulgulara göre ilk etkinlikten son etkinliğe kadar olan süreçte öğretmen adaylarının FeTeMM yeterliliklerinde gelişim olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate cognitive structures, problem solving skills and the integrated STEM teaching orientation of pre-service science teachers. Mixed method design is used in this study. While the quantitative data are collected by using 'Word Association Test' (WAT), Problem Solving and Integrated STEM Teaching Orientation Scales, he qualitative data are by using reflective diaries.24 junior pre-service science teachers who are enrolled in a public university participated in the study. The data was collected during 2017-2018 fall semester. Data obtained from WAT are analyzed by breakpoint technique and correlation coefficient formula. SPSS 20 package program is used for the analysis of quantitative data and content analysis method is used for the analysis of qualitative data.The findings of WAT revealed more connected conceptual structure at the end of the study. It was also determined that the problem-solving skills and the orientation of the integrated STEM instruction were significantly improved with the STEM activities. The analysis of reflective diaries showed that there was a gradual improvement in STEM competencies of pre-service teachers from the first activity to the last activity.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM`e yönelik bilişsel yapılarının problem çözme becerilerinin ve FeTeMM öğretimi yönelimlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of prospective science teachers' cognitive structures of stem and problem solving skills and stem teaching orientations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-29
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSTEM
dc.subject.ytmnull
dc.identifier.yokid10226856
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid525669
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess