Show simple item record

dc.contributor.advisorAkçakın, Veysel
dc.contributor.authorZengin, Ali
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:53Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688627
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, GeoGebra destekli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin alan ve hacim ölçme konularındaki akademik başarılarına etkisini incelemektir. Bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, 2017/2018 eğitim öğretim yılının II. döneminde Afyonkarahisar ilinde bulunan bir devlet okulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan üç sınıftan iki tanesi deney ve bir tanesi kontrol grubu olarak seçkisiz belirlenmiştir. Her bir grupta 21 öğrenci araştırmaya katılmıştır. Araştırmada deney I ve deney II grubunda GeoGebra destekli matematik öğretimi, kontrol grubunda ise mevcut matematik öğretim programına göre dersler işlenmiştir. Araştırmanın verileri akademik başarı testi ile toplanmıştır. Çalışma altı hafta sürmüştür ve toplanan veriler uygun istatistik yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmaya başlamadan önce grupların denklikleri başarı testine göre kontrol edilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizi sonucunda, her bir grupta uygulanan öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarını son test lehine anlamlı bir şekilde geliştirdiği gözlenmiştir. Deney I, deney II ve kontrol gruplarının son test başarı testi puanlarının karşılaştırılmasından elde edilen sonuçlara göre, deney I grubu ile deney II grubunun kontrol grubundan daha başarılı oldukları görülmüştür. Bu sonuçlara göre GeoGebra destekli matematik öğretiminin öğrencilerin alan ve hacim ölçme konularındaki başarılarını artırmada etkili bir yöntem olduğu söylenebilir.
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the effects of GeoGebra supported mathematics teaching on 6th grade students' academic achievement in the area and volume measurement subject. In this research, quasi-experimental design, pre-test and post-test control group, was used. This research was carried out in the second term of 2017/2018 academic year, with the students in a public school in Afyonkarahisar. Two classes were randomly selected as experimental group and one class was randomly selected as control group. Each of the three groups were consisted of 21 students. In the study, GeoGebra supported mathematics teaching was applied to the experimental group I and II, and current mathematics curriculum was applied to the control group. The data were gathered by achievement test. The research lasted six weeks and the data were analyzed by using appropriate statistical techniques. Before the research, equivalence of the groups was checked in terms of the achievement test. As a result of the analysis, it was determined that the teaching method applied in each group significantly improved the students' achievement scores in favor of the post-test. According to the results obtained by comparing the post tests, experiment group I and the experiment group II were found to be more successful than the control group. According to these results, it can be said that GeoGebra supported mathematics teaching is an effective method to increase students' achievement scores in the area and volume measurement subject.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeoGebra destekli matematik öğretiminin 6.sınıf öğrencilerinin alan ve hacim ölçme konularındaki akademik başarılarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of GeoGebra supported mathematics teaching on six grade students' academic achievement on the area and volume measurement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-24
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGeoGebra
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10248747
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548109
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess