Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Feridun
dc.contributor.authorVardar, Sevcan
dc.date.accessioned2020-12-04T09:04:54Z
dc.date.available2020-12-04T09:04:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/68861
dc.description.abstractYenilik kavramının küresel manada kıymeti gün geçtikçe daha da artmaktadır. Buna paralel olarak yenilikçilik artık ilerlemenin ve gelişmenin kilit noktası olarak görülmektedir. Yenilikçilik kavramının günümüzde yüklendiği en önemli mana ise, ister bireysel ister kurumsal olsun fark oluşturmanın önkoşulu sayılmasıdır. Son yıllarda işletmelerde yenilikçiliğin var olabilmesi için bireysel anlamdaki yenilikçiliğin gerekliliği daha da hissedilir olmuştur. Yenilikçi bireylere duyulan bu gereksinim otel yöneticilerine önemli sorumluluklar yüklemektedir. Her geçen gün yaşanan yenilikler düşünüldüğünde üst kademe yöneticilerden çalışanlara ve işletme performansıyla ilişkisine doğru yeniliklerin yayılmasına ve yenilikçilik vizyonunun geliştirilmesine öncülük edilmesi düşünüldüğünde, bu bağlamda araştırma işletme yenilikçiliği ve yöneticilerinin bireysel yenilikçi davranış eğiliminin finansal olmayan işletme performansına etkisi ve bireysel yenilikçi davranış eğilimi ile işletme yenilikçiliği arasındaki ilişkiyi ölçmek üzere tasarlanmıştır.Çalışma Ankara ilinde faaliyet gösteren 22 beş yıldızlı otel işletmesi örneklemi üzerinde anket yöntemiyle yapılmıştır. Anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. (One-Sample) Tek Örneklem Kolmogorov Smirnov Testi, faktör analizi, korelâsyon ve araştırma hipotezlerini test edebilmek için regresyon analizleri kullanılmıştır. Yöneticilerin, bireysel yenilikçilik ve işletme performansı konularında olumlu algılarına rastlanılmamıştır. Araştırmada `Değişime direnç` boyutunun işletme performansı üzerinde negatif etkiye sahip olduğu saptanmıştır. Önceki araştırma bulgularına paralel olarak, bu araştırmada da, işletme yenilikçiliğinin finansal olmayan performans üzerine kısmi anlamlı ve olumlu etkisi söz konusudur. Ayrıca bireysel yenilikçilik ve işletme yenilikçiliği arasında pozitif ve kuvvetli yönde ilişki tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe value of innovation in the global context has increased day by day, and innovation is now seen as the key to progress and development. The most important meaning of the concept of innovation is that it is prerequisite to make a difference whether it is individual or institutional. In recent years, innovation in businesses has caused individual innovativeness to become a necessity.This necessity of innovative individuals to upload significant responsibility on hotel managers. Everyday innovations are seen from senior executives to employees. In order to spread innovation towards business performance the research is designed to determine the impact of business innovation and the hotel business managers' individual innovative behavioral tendency on non-financial business performance.A survey research was conducted on 22 five-star hotels situated in the province of Ankara. The data obtained with the questionnaires were analyzed by SPSS program. One-Sample Kolmogorov Smirnov Test, factor analysis, T-Test and One Way ANOVA, correlation and regression analyzes were used to test the research hypotheses. The study yielded that managers have positive perceptions on the issues around individual innovative innovation and non-financial business performance. Parallel to the literature, a significant and positive relation was identified between innovation and business performance in this study as well. On the other hand, the positive perceptions of managers are also reflected on the relationship between individual innovative and business performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleİşletme yenilikçiliği ve yöneticilerin bireysel yenilikçi davranış eğilimlerinin finansal olmayan performans üzerine etkisi: Ankara beş yıldızlı otel işletmelerinde bir uygulama
dc.title.alternativeBusiness innovation and managers' individual innovative behavior trends effect on non-financial performance: An application on five star hotels in Ankara
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-28
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmHotel managers
dc.subject.ytmBusinesses
dc.identifier.yokid10189636
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBATMAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid497951
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess