Show simple item record

dc.contributor.advisorDuru, Adem
dc.contributor.authorGöksu, Büşra
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:44Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688563
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumlarının ve öz yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından bir farklılık gösterip göstermediğini; öz yeterlikleri ile tutumları arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırma betimsel nitelikte olup tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İzmir, Manisa ve Uşak illerinde görev yapmakta olan 103'ü erkek, 165'i kadın olmak üzere toplam 268 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Elaziz (2008) tarafından geliştirilen `LCD Panel Etkileşimli Tahta Tutum Ölçeği` ve Yalçınkaya (2014) tarafından geliştirilen `Etkileşimli Tahtayı Kullanma Öz Yeterlik Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 17.0 paket programı yardımıyla t-testi, One-Way ANOVA ve Pearson korelasyon gibi istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, ortaokul matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterliklerinin yüksek olduğu görülmüştür. Erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere göre, hizmet süresi 1-10 yıl olan öğretmenlerin 21 yıl ve üzeri olan öğretmenlere göre etkileşimli tahta kullanımına yönelik öz yeterliklerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ancak hizmet içi eğitime katılım durumları ve görev yerleri ile öz yeterlikleri arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumlarının olumlu olduğu; tutumlarınıncinsiyetlerine, hizmet içi eğitime katılım durumlarına ve görev yerlerine göre farklılaşmadığı ancak hizmet süreleri ile tutumları arasında negatif yönlü bir ilişki olduğu görülmüştür. Ortaokul matematik öğretmenlerinin tutumları ve öz yeterlikleri arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine whether the attitudes and self-efficacy of middle school math teachers in the use of interactive boards differ with regard to multiple variables, and to determine whether there is a significant relationship between their self-efficacy and attitudes or not. The study is designed as a descriptive analysis and it is conducted by using general survey model. The sample is consisted of 103 male and 165 female participants who are middle school math teachers working in different cities of Turkey (İzmir, Manisa, and Uşak) during 2016-2017 academic year. Data was collected by 'IWB Attitude Scale'' (Elaziz, 2008) and ''Self-Efficacy Scale in Using IWB` (Yalçınkaya, 2014). One-way ANOVA, t-test and Pearson correlation analysis was conducted in order to analyze the results by using SPSS. Results show that middle school mathematics teachers have high self-efficacy on using interactive boards. There are effects of gender and tenure of the middle school math teachers on self-efficacy towards using interactive board, meaning that male teachers have higher self-efficacy than female teachers and teachers who have from 1 to 10 years of experience have higher self-efficacy than teachers who have more than 20 years of experience. However, there is no significant difference between teachers who attended on-the-job training and who did not in terms of self-efficacy. Moreover, place of duty does not make any significant difference on self-efficacy to use interactive boards. On the other hand, it is found that the attitudes of the math teachers towards the use of interactive boards were positive and attitudes of teachers do not differ regarding gender, having on-the-job training and place of duty. There is a significant and negative correlation between tenure and attitudes of math teachers.Moderately positive and significant relationship was found between attitudes and self-efficacy of middle school math teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumlarının ve öz-yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the middle school math teachers' attitudes towards the use of interactive white boards and self-efficacy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-18
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10267639
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558803
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess