Show simple item record

dc.contributor.advisorDuru, Adem
dc.contributor.authorAras, Muhammed
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:38Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:38Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688539
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, MTAL öğrencilerinin kesirlerle ilgili işlemsel, kavramsal bilgisini ve bu bilgilerin tutum, cinsiyet, öz-yeterlik ve kaygı ile ilişkisini incelemektir. Bu araştırma, ilişkisel tarama modellerinden korelasyon türü ilişki kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini; 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Uşak ili Merkez ve Eşme ilçesindeki iki MTAL'de öğrenim gören 106 dokuzuncu ve 132 onuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Toplam 238 öğrencinin 127'si erkek, 111'i kızdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacının kendisi tarafından hazırlanan ''Demografik Bilgi Formu'', Aşkar (1986) tarafından geliştirilen ''Matematik Tutum Ölçeği'', Yurt ve Sünbül (2014) tarafından Türkçe'ye uyarlanan ''Matematik Öz-Yeterlik Kaynakları Ölçeği'', Duru (2016) tarafından geliştirilen ''Matematik Kaygı Ölçeği'' ile La Joy (2013) tarafından uygulanan ve araştırmacı tarafından Türkçe'ye çevrilen ''Kesir Başarı Testi'' kullanılmıştır. ''Kesir Başarı Testi''nin yapılan KR-20 güvenirlik testi 0,78 bulunmuştur. Araştırma sonucunda, öğrencilerin işlemsel bilgilerinin, kavramsal bilgilerinden daha iyi olduğu görülmüştür. Ancak her iki bilgi türünde de performansların yeterli olmadığı söylenebilir. Bulgular incelendiğinde işlemsel ve kavramsal bilgi bakımından cinsiyetin anlamlı bir fark oluşturmadığı, buna karşın işlemsel bilgide onuncu sınıf öğrencilerinin daha başarılı oldukları, kavramsal bilgide ise anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür. Ayrıca işlemsel bilgi ile matematik öz-yeterlik, kaygı ve tutum arasında, kavramsal bilgi ile matematik öz-yeterlik arasında anlamlı bir ilişki vardır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre yapılan hatalı çözümler cinsiyet ve sınıf düzeyinde değerlendirildiğinde, aynı hataların yapıldığı ve ilk olarak öğrencilerin yanlış öğrenmelerinin giderilmesi gerektiği görülmüştür. Ayrıca bu araştırma gelecekte MTAL 11. ve 12. sınıflar, diğer liselerin bütün sınıf seviyelerinde kullanılabilir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate MTAL students' procedural and conceptual knowledge of fractions and the relation of this knowledge with attitude, self-efficacy, gender, and anxiety. This research was executed using correlation, which is a type of relational screening models. The sample of this research consists of students who receive education in two MTALs in Uşak's central town and town of Eşme. 106 students were in ninth grade, 132 of them were tenth grade. 127 of them were male and 111 were female, making up 238 students in total. Different scales and measures were used in order to gather data during the research. Those include `Questionnaire of Demographic Information` prepared by the researcher himself, `Scale of Attitude Towards Math` developed by Aşkar (1986), `Resources of Self-Efficacy for Math Scale` adapted into Turkish by Yurt and Sünbül (2014), `Scale of Anxiety for Math` developed by Duru (2016), `Fraction Achievement Test` developed by La Joy (2013) and adapted into Turkish by the researcher. KR-20 reliability of `Fraction Achievement Test` is found to be 0,78. As a result of the research, it is found that students scored better on procedural knowledge than conceptual knowledge of fractions, though it can be said that both types of knowledge are not sufficient. Data further shows that there is not significant difference between genders about procedural and conceptual knowledge. On the contrary, with respect to procedural knowledge, tenth grades scored better. However, there was no significant difference about conceptual knowledge between ninth and tenth grades. Moreover, there is a positive relationship between procedural knowledge and mathematical self-efficacy, anxiety and attitude and relationship between conceptual knowledge and mathematical self-efficacy. According to the results obtained from the data, when the mistakes are considered at the level of gender and grade, it is seen that the same mistakes are made by the students, hence it is necessary firstly to eliminate mistakes in teaching. Moreover, this research can be used for MTAL 11th and 12th grades and for all grades of other high schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMTAL öğrencilerinin kesirlerle ilgili işlemsel ve kavramsal bilgisinin tutum, öz yeterlik kaynakları ve kaygı ile ilişkisi
dc.title.alternativeMTAL students' procedural and conceptual knowledge of fractions and the relation of this knowledge with attitude, gender, self-efficacy, and anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-26
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmConceptual knowledge
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10286652
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid570474
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess