Kaynaklı konstrüksiyonlarda kullanılacak otomatik kumlama makinesinin tasarımı
dc.contributor.advisor | Asi, Osman | |
dc.contributor.author | Köse, Ramazan Tamer | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T11:44:36Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T11:44:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-03-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688530 | |
dc.description.abstract | Yüksek miktarda çelik yüzey ihtiva eden gemiler, açık deniz platformları, rüzgar türbindirekleri, silolar, petrol depolama tankları ve deniz geçişi köprüleri gibi yapıların hizmetömrünü uzatmak için düzenli bakım yapılması gerekir. Çelik yüzeyin zamanla korozyonauğraması sebebi ile meydana gelen yağ, pas ve tortulardan arındırılmasını sağlayan kumlamayöntemi; işlem bölgesini yeniden boyama işlemine hazır hale getiren geleneksel bir bakımyöntemidir. Günümüzde deniz yolu taşımacılığında kullanılan yük ve yolcu gemileriperiyodik olarak tersanelerde bakım görmektedir. Halen çoğu ülkede operatör merkezlimanuel olarak yapılan bu kumlama işlemi iskele ihtiyacı, iş güvenliği, sınırlı manevrakabiliyeti, düşük çalışma kapasitesi, düşük çalışma verimliliği ve iş güvenliği açısındannoksanlıklar içerir. Bu tezde; ortam koşulları göz önünde bulundurulduğunda insan sağlığıiçin tehlikeli bir proses olan kumlama işlemini, harici bir lift sistemi olmadan, çelik yüzeylerebir mıknatıs sistemi ile tutunup yatayda ve dikeyde hareket eden, sürdürülebilen, kolaykullanışlı, değişken geometrili yüzey şekillerine adapte olan, çalışma verimliliğini ve çalışmakapasitesini yükseltecek bir otomatik kumlama robotu tasarımı yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | Regular maintenance is required to extend the service life of structures such as ships, offshoreplatforms, wind turbine towers, silos, oil storage tanks and maritime crossing bridgescontaining high levels of steel surface. Sand blasting method for the removal of oil, rust andsediment due to corrosion of the steel surface over time; is a traditional maintenance methodthat makes the process area ready for repainting. Today, the cargo and passenger vessels usedin sea transportation are periodically maintained in shipyards. Currently, most of theworkforce-based, manual sandblasting process involves many shortcomings in terms ofscaffolding need, occupational safety, limited maneuverability, low working capacity, lowworking efficiency and occupational safety. In this thesis; the blasting process, which is adangerous process for human health, considering the environmental conditions; without anexternal lift system, an automatic sandblasting robot design has been designed to increase theworking efficiency and working capacity, adapting to surface shapes that can be sustained,easily usable, moving with a magnet system and moving horizontally and vertically. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.title | Kaynaklı konstrüksiyonlarda kullanılacak otomatik kumlama makinesinin tasarımı | |
dc.title.alternative | Design of automatic sand blasting machine to be used in welded structures | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-04 | |
dc.contributor.department | Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Steel construction | |
dc.subject.ytm | Magnets | |
dc.subject.ytm | Robot design | |
dc.subject.ytm | Sanding | |
dc.identifier.yokid | 10273158 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | UŞAK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 571974 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |