Show simple item record

dc.contributor.advisorAsi, Osman
dc.contributor.authorKöse, Ramazan Tamer
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:36Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:36Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-03-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688530
dc.description.abstractYüksek miktarda çelik yüzey ihtiva eden gemiler, açık deniz platformları, rüzgar türbindirekleri, silolar, petrol depolama tankları ve deniz geçişi köprüleri gibi yapıların hizmetömrünü uzatmak için düzenli bakım yapılması gerekir. Çelik yüzeyin zamanla korozyonauğraması sebebi ile meydana gelen yağ, pas ve tortulardan arındırılmasını sağlayan kumlamayöntemi; işlem bölgesini yeniden boyama işlemine hazır hale getiren geleneksel bir bakımyöntemidir. Günümüzde deniz yolu taşımacılığında kullanılan yük ve yolcu gemileriperiyodik olarak tersanelerde bakım görmektedir. Halen çoğu ülkede operatör merkezlimanuel olarak yapılan bu kumlama işlemi iskele ihtiyacı, iş güvenliği, sınırlı manevrakabiliyeti, düşük çalışma kapasitesi, düşük çalışma verimliliği ve iş güvenliği açısındannoksanlıklar içerir. Bu tezde; ortam koşulları göz önünde bulundurulduğunda insan sağlığıiçin tehlikeli bir proses olan kumlama işlemini, harici bir lift sistemi olmadan, çelik yüzeylerebir mıknatıs sistemi ile tutunup yatayda ve dikeyde hareket eden, sürdürülebilen, kolaykullanışlı, değişken geometrili yüzey şekillerine adapte olan, çalışma verimliliğini ve çalışmakapasitesini yükseltecek bir otomatik kumlama robotu tasarımı yapılmıştır.
dc.description.abstractRegular maintenance is required to extend the service life of structures such as ships, offshoreplatforms, wind turbine towers, silos, oil storage tanks and maritime crossing bridgescontaining high levels of steel surface. Sand blasting method for the removal of oil, rust andsediment due to corrosion of the steel surface over time; is a traditional maintenance methodthat makes the process area ready for repainting. Today, the cargo and passenger vessels usedin sea transportation are periodically maintained in shipyards. Currently, most of theworkforce-based, manual sandblasting process involves many shortcomings in terms ofscaffolding need, occupational safety, limited maneuverability, low working capacity, lowworking efficiency and occupational safety. In this thesis; the blasting process, which is adangerous process for human health, considering the environmental conditions; without anexternal lift system, an automatic sandblasting robot design has been designed to increase theworking efficiency and working capacity, adapting to surface shapes that can be sustained,easily usable, moving with a magnet system and moving horizontally and vertically.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleKaynaklı konstrüksiyonlarda kullanılacak otomatik kumlama makinesinin tasarımı
dc.title.alternativeDesign of automatic sand blasting machine to be used in welded structures
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-04
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSteel construction
dc.subject.ytmMagnets
dc.subject.ytmRobot design
dc.subject.ytmSanding
dc.identifier.yokid10273158
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid571974
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess