Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Lütfullah
dc.contributor.authorBayrak Demir, Nihal
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:29Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688498
dc.description.abstractÖZETFen Bilimleri; bireylerin keşfetme, araştırma, sorgulama ve inceleme becerilerini geliştirmek üzere yapılandırılmıştır. Bireylerin doğayı keşfederek gözlemlerini açıklama ve test etme sürecinde kullandığı beceriler, Fen Bilimleri alanında karşımıza çıkmaktadır. Araştırma sorgulama süreci içerisinde yer alan bireyler; bu sürecin sonunda elde ettikleri verileri bilimsel bilgi olarak nitelendirmektedirler. Ülkemizde uygulanan Fen Bilimleri Öğretim Programı bireylerin bilimsel bilgiyi elde etme sürecini incelemektedir. Fen Bilimleri dersinin okullarda uygulayıcısı olacak olan Fen Bilimleri öğretmen adaylarıdır. Buna göre öğretmen adaylarının bilimsel bilgiye yönelik düşüncelerinin belirlenmesi bu araştırmanın önemini ortaya koymaktadır. Bu araştırma fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları bilimsel epistemolojik inançlar ve Fen Bilimlerine yönelik tutumlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında farklı devlet üniversitelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 616 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının demografik yapısını belirlemek amacıyla `Kişisel Bilgiler Formu` , epistemolojik inançlarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `Bilimsel Epistemolojik İnanç Ölçeği` ve Fen Bilimlerine yönelik tutumlarını belirlemek üzere Moore ve Foy (1997) tarafından geliştirilerek Türkmen (1999) tarafından uyarlama çalışmaları yapılan `Fen Bilimlerine Yönelik Tutum Testi` kullanılmıştır. Elde edilen veriler istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda yapılan analizler doğrultusunda; Fen Bilimleri öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının iyi düzeyde olduğu ve Fen Bilimlerine yönelik tutumlarının ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Buna göre öğretmen adaylarının bilginin oluşumuna ilişkin algılarının net olduğu ve tutumlarının olumlu kabul edilecek düzeyde belirlendiği söylenebilir. Epistemolojik inançlar ile Fen Bilimlerine yönelik tutumlar arasındaki ilişki incelendiğinde; pozitif yönde düşük düzeyli anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, gelecekte yapılacak çalışmalara katkı sağlayacağı düşünülen öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractABSTRACTScience is structured to develop individual's exploration, research, inquiry and investigation skills. The skills that people use in the process of testing and explain their observations by exploring the nature appear in the field of science. The people who involve in research and inquiry process describe the date as scientific knowledge at the end of this process. Science Education Programme applied in our country examines the process of obtaining scientific knowledge of individuals. Science teacher candidates who will be the practitioner of science course in the schools. Accordingly, the determination of Science teacher candidates' ideas about scientific knowledge reveals the importance of this research. This study aims to determine Science Teacher Candidates' scientific epistemological beliefs and their attitudes towards science.This research has been applied to 616 science teacher training faculty students of different state universities in 2018-2019 education year. In the research, `Personal information form` is used to determine to Science Teacher Candidates' demographic structure, `Scientific Epistomological Belief Scale` which was prepared by the researcher has been used to examine their epistemological beliefs and `Attitude Towards Science Test`, which was improved by Moore and Foy (1997), and adopted by Türkmen (1999) has been used to determine to their attitude. The analyisis of the data is done by using statistics. At the end of the research and according to the research, Science Teacher Candidates' epistemological beliefs are good and their perception of science is clear and it can be said that their attitudes can be considered positive. When the relationship between epistomological beliefs and attitude towards science are analysed, a positive low-level significant relationship has emerged. According to the results of the research, suggestions that will contribute to future studies are presented.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançları ile fen bilimlerine yönelik tutumlarının belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermining science teacher candidates' scientific epistemological beliefs and their attitudes towards science
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-12
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10305916
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityUŞAK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid605378
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess