Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Derya
dc.contributor.authorKaya, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:19Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:19Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688431
dc.description.abstractBu çalışmada, kelime öğretim materyali olarak özgün animasyon hikâyelerinin kullanımının, çocukların kelime öğrenimine olan etkisi, onların kelime testlerindeki başarıları temel alınarak incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, deneysel bir araştırma yöntemi, Kocaeli'deki bir devlet ilköğretim okulundaki 55 dördüncü sınıf öğrencisine uygulanmış ve çalışma esnasında, bu iki gruba 42 hedef kelime öğretilmiştir. Çalışma dahilindeki aynı yaşlarda ve aynı seviyelerde İngilizce bilgisine sahip öğrenciler, biri kontrol diğeri deney grubu olmak üzere iki farklı gruba ayrılmışlardır. Çalışma süresince kontrol grubuna resimli kartlar, şarkılar ve ders kitabı gibi geleneksel materyallerle kelime öğretilirken, deney grubuna özgün animasyon hikâyeler aracılığıyla hedef kelimeler öğretilmiştir. İki gruba da aynı ön-test ve son testler uygulanmıştır. Çalışma sonunda, sonuçlar, özgün animasyon hikâyeler aracılığıyla kelime öğretiminin diğer geleneksel materyaller ile kelime öğretimine göre daha iyi bir öğrenme sağladığını göstermiştir.
dc.description.abstractIn this paper, the role of using authentic animated stories as vocabulary teaching materials on young learners? vocabulary development in terms of their success in vocabulary tests was investigated. To achieve this goal, an experimental case study was performed on 55 fourth grade students at a state primary school in Kocaeli and 42 target words were taught during this study. The students were divided into two different groups-one was the control group and the other was the experimental group which were at the same age and had similar levels of English. While the control group was taught target vocabulary through traditional materials like flashcards, songs and course books, the experimental group was taught the new vocabulary through authentic animated stories. During this treatment, the same pre tests, immediate post tests and delayed post tests were applied to two groups. At the end of the study, the results showed that teaching vocabulary through authentic animated stories provided a better learning of vocabulary when it was compared to teaching vocabulary through traditional materials used in EFL classrooms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe impact of authentic animated stories on young learners` vocabulary learning in ELT classes
dc.title.alternativeÖzgün animasyon hikayelerinin İngilizce öğrenme ortamında çocukların İngilizce kelime öğrenimine olan etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVocabulary teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStory
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.identifier.yokid416772
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306518
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess