Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Meral
dc.contributor.authorDürer, Zeynep Selin
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:17Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:17Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688420
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ders dışı okumaların yabancı dilde kelime öğrenimine olan katkısını araştırmaktır. Çalışma özellikle ders dışı okumalarla kelime sayısı kelime bilgisi derinliği ile kelime tanıma hızı ve doğruluğu olmak üzere üç farklı kelime bilgisi alanındaki ilişki ile gelişmeyi incelemektedir.Otuzu deney grubu ve geri kalan otuzu control grubu olmak üzere orta düzey İngilizce bilgisine sahip altmış öğrenci çalışmaya katılmıştır. İki grup da geleneksel dil derslerine devam etmiştir ve deney grubu öğrencileri ekstra müfredat aktivitesi olarak on hafta boyunca her hafta bir derecelendirilmiş kitap okumak üzere ders dışı okuma programına dahil edilmiştir. Program 2010-2011 akademik yılının ikinci döneminde uygulanmıştır. Öğrencilerin, genişlik, derinlik ile sözcük tanıma hızı ve doğruluğu açısından kelime bilgileri değerlendirilmiştir.Mevcut üç testin sonuçlarına göre, ekstra müfredat aktivitesi olarak ders dışı okuma yapan öğrencilerin yapmayan öğrencilere göre daha iyi skorlar elde ettikleri görülmüştür. Ders dışı okuma programı sonunda, öğrencilerin bildiği kelime sayısında %57, kelime tanıma hızlarında %54 ve kelime bilgisi derinliğinde ise %46 gelişme olmuştur. Üç kelime bilgisi alanında ortalama 51% oranında ilerleme ile, bu çalışma ders dışı okumaların yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin kelime öğreniminde olumlu etkisi olduğunu göstermiştir.Anahtar Sözcükler: yabancı dilde kelime öğrenimi, ders dışı okuma, derecelendirilmiş kitaplar
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to investigate the effects of extensive reading as a factor on foreign language vocabulary development. In particular, it tries to examine the relation between reading extensively and the progress in three different aspects of vocabulary knowledge: size, depth, word recognition speed and accuracy.60 intermediate level prep class students participated in the study. 30 students belonged to experimental group and the rest belonged to control group. Both groups attended to traditional language classes, but, as an extra-curricular activity the experimental group was involved in an extensive reading program in which they were required to read one graded reader every week for ten weeks. The programme was carried out in the second term of 2010-2011 academic year. Students? vocabulary development, in terms of breadth, depth, speed and accuracy, was measured.The results of the three tests revealed that the students who did extensive reading as an extra-curricular activity scored significantly higher than those who didn?t. With regard to the results of three tests, learners improved vocabulary size most (57%), then word recognition speed (54%) and vocabulary depth knowledge (46%). With an average of 51% progress in all three aspects of vocabulary knowledge, the present study shows that extensive reading has a relatively positive effect on the vocabulary development of the EFL students.Keywords: foreign language vocabulary learning, extensive reading, graded readersen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleExtensive reading in foreign language learning
dc.title.alternativeSınıf dışı okumalarla yabancı dilde kelime öğrenimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading textbooks
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmVocabulary learning
dc.subject.ytmWords
dc.subject.ytmVocabulary
dc.subject.ytmOut of class activities
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmLearning methods
dc.identifier.yokid441322
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328654
dc.description.pages64
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess