Show simple item record

dc.contributor.advisorUz, Rüçhan
dc.contributor.authorKorumaz, Mithat
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:16Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:16Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688413
dc.description.abstractBu araştırma, İngilizce öğretmenlerinin yansıtıcı öğretime yönelik tutumlarını belirlemeye amacıyla nicel araştırma desenlerinden tarama modelindebetimsel bir araştırmadır.Bu çalışma Bursa büyükşehir sınırları içerisinde yer alan Osmangazi, Yıldırım, Nilüfer, Gemlik ve Mudanya'dan toplam 25 resmi ilköğretim ve ortaöğretim okulunda yapılmıştır. Çalışmaya toplam 106 İngilizce öğretmeni katılmıştır.Verileri toplamak amacıyla Akbari, Bahzadpoor ve Dadvand tarafından geliştirilen Yansıtıcı Öğretim ölçeği kullanılmıştır ve 106 öğretmene uygulanmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin tamamının yansıtıcı öğretime yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ayrıca Kadın öğretmenlerle erkek öğretmenlerin yansıtıcı öğretime yönelik tutularının anlamlı derecede farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Fakat araştırmaya katılan öğretmenlerin kıdem yılı, çalıştıkları kurum türü, mezun oldukları fakülte türü, en son mezun oldukları program türü, sınıf mevcutları ve haftalık ders yüklerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler :Yansıtıcı Öğretim İngilizce Öğretimi Yansıtma Mesleki Gelişim
dc.description.abstractThis research is a descriptive study as it employs quantitative research design survey type model for aiming to reveal the attitudes of teachers of English as a foreign language (EFL) towards reflective teaching practice.This study includes 25 public schools from centre districts of Bursa. 106 teachers of English placed in the study.In order to collect data, questionnaire designed by Akbari, Bahzadpoor and Dadvandwas used and administered to 106 teachers of English.The result of the study showed that attitudes of all of the teachers towards reflective teaching are generally positive. At the same time there is a significant difference between genders. But there is no significant difference between teachers according to their work of years, type of institutions, type of faculty they graduated, level of education, their classroom size and teacher?s workload.KeyWords: ReflectiveTeaching English as a Foreign Language Reflection Professional Developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİngilizce öğretmenlerinin yansıtıcı öğretime yönelik tutumları
dc.title.alternativeAttitudes of english language teachers towards reflective teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmReflective teaching
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid437880
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid328653
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess