Show simple item record

dc.contributor.advisorDirik, Mehmet Zahit
dc.contributor.authorArseven, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:14Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:14Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688404
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmenlerinin yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programında yer alan alternatif değerlendirme yaklaşımlarına yönelik yeterliklerini, alternatif değerlendirme yaklaşımlarını kullanabilme düzeylerini ve alternatif değerlendirme yaklaşımlarının kullanırken karşılaştıkları sorunları, çözüm önerilerini derinlemesine incelemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinde durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda çalışan 25 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, ilköğretim matematik öğretmenlerinden alternatif değerlendirme yaklaşımlarıyla ilgili eğitim alanların eğitim almayanlara göre az olduğu ve aldıkları eğitimlerin yeterli olmadığı, bu konuda nitelikli bir eğitim ihtiyaç olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim matematik öğretmenleri, alternatif değerlendirme yaklaşımları hakkındaki bilgilerini, üniversitede aldıkları eğitimlerle ve kendi çabaları sonucu elde ettikleri ifade etmektedir. İlköğretim matematik öğretmenleri alternatif değerlendirme yaklaşımları ile ilgili olarak süreci değerlendirdiği, objektif bir değerlendirme sağladığı, öğrenciyi değerlendirmeye kattığı, kullanmanın yararlı olduğu yönünde olumlu görüşlerine sahipken; alternatif değerlendirme yaklaşımlarının dersteki uygulamalarının amacına uygun yapılmadığı, zaman alıcı olduğu, her sınıfta uygulamanın zor olduğu yönünde olumsuz görüşlere sahiptir. İlköğretim matematik öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarından en çok kullandıkları proje ödevleri, performans ödevi, kontrol listeleri ve rubrikler; hiç kullanmadıkları ise matematik günlükleridir. İlköğretim matematik öğretmenleri, alternatif değerlendirme yaklaşımlarını bazılarını kullanma nedenlerinin başında not verme zorunluluğunu göstermektedirler. Tercih etmeme nedenleri olarak ise zaman sıkıntısı, program yoğunluğu, formların fazlalığı, saklama zorluğunu gösterdikleri sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim matematik öğretmenlerinin matematik dersinde alternatif değerlendirme yaklaşımlarını etkili uygulamak için ders süresinin arttırılması, program yoğunluğunun azaltılması, alan uzmanlarınca ilköğretim matematik öğretmenlerine eğitim verilmesi, velilerin öğrenci çalışmalarını yapmamaları konusunda bilinçlendirilmesi gerektiği yönünde öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine throughly the adequacy of primary school maths teachers on alternative assesment approaches included in the new primary school maths curriculum, their ability level of using the alternative assessment approaches and the problems they face while using the alternative assessment approaches and solution offers. In the study, case study method in qualitative research design has been used. Study group of the research is made up of 25 maths teachers working in the schools located in the center of Düzce and dependent on Republic of Turkey Ministry of National Education. The data has been collected with the survey method by using the semi-structured interview form prepared by the researcher. The data has been analyzed with the descriptive analysis.According to the findings, it has been deduced that of the primary school maths teachers, the number of the ones who got education on alternative assessment approaches is less than the ones who didn?t and the education they got is inadequate, so qualified education about this matter is necessary. Primary school maths teachers state that they obtained their knowledge about the alternative assessment approaches with the education they got at university and with their own efforts. Their opinions in favour of alternative assessment approaches are: they generally assess the process, they provide objective assessment, they include the students in the assessment process and they are convenient to use whereas the opinions against these approaches are: their applications in the lessons do not fit their purpose, they are time-consuming, and hard to use in each class. The most used alternative assessment approaches by primary school maths teachers are project homework?s, performance work, control lists and rubrics; the approaches that is never used is maths diaries. Maths teachers show the obligation to give grades as a primary reason for not using some of the alternative assessment approaches. And it has been concluded that the reason they are unpreferable by teachers is shown as limited time, program intensity, excess amount of forms, and difficulty in storage. For an effective application of alternative assesment approaches by maths teachers it has been advised that class hours should be extended, program intensity should be decreased, maths teachers should be given an education by experts in the field, parents should be informed about undone homework.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim matematik öğretmenlerinin 2005 ilköğretim matematik programında yer alan alternatif değerlendirme yaklaşımlarını uygulayabilme yeterliklerinin incelenmesi
dc.title.alternativeA study on the adequacy of primary school maths teachers in the application of alternative assessment approaches included in the primary school maths curriculum of 2005
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmAlternative assessment and evaluation tecniques
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10012596
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid339824
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess