Show simple item record

dc.contributor.advisorGenç, Zübeyde Sinem
dc.contributor.authorGörgün, Fulya
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:13Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:13Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688400
dc.description.abstractYüksek lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada, Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu?nda hazırlık sınıfında okumakta olan öğrencilerin İngilizce öğrenmeye karşı olan tutumlarını etkileyen faktörler araştırılmaktadır. Öğrencilerin tutumlarını etkileyen faktörler; motivasyon türleri, cinsiyet, öğrencilerin bölümleri, başarıları ve ailelerinin tutumlarından oluşmaktadır. Çalışmadaki veriler iki araç ile toplanmıştır:Tutum Anketi, Görüşme Soruları. Toplanan verinin analizini yapmak için, açıklayıcı istatistik analizleri, t testleri, regresyon analizleri kullanılmıştır Öğrencilerin dile karşı tutumları, öğrenme sürecini etkileyen ciddi bir etkendir. Çalışmanın amacı, İngilizce öğrenen hazırlık sınıfı öğrencilerinin tutumlarının incelenmesi, onların hangi faktörlerden ne derecede etkilendiğini ortaya çıkarmış ve bu çalışma daha iyi bir dil öğretimi için yabancı dil eğitimcilerine ışık tutmayı hedeflemiştir.Anahtar Kelimeler: Tutum, Motivasyon, îngilizcedeki Başarı, Cinsiyet Farklılıkları, Bölümler.
dc.description.abstractThis study focuses on Uludağ University School of Foreign language students? attitudes toward learning English as well as investigating the influence of their attitudes on their intrinsic motivation, gender, instrumental motivation, learners? fields of study at university, parental involvement and achievement. The questionnaire and interview results indicated that the participants? instrumental and intrinsic motivations were at moderate level while the mean of parental involvement was found at a high level. It is also shown that participants? attitude changes according to their gender, fields of study and learners? achievement. Alternative solutions at individual and institutional levels have been proposed in order to develop more favorable attitudes, and prevent the generalization of stereotypes.Key Words: Attitude, Motivation , Achievement in English, Gender Differences, Fields of Study.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAn analysis of factors that influence turkish EFL learners attitudes toward english language
dc.title.alternativeİngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İngilizce diline karşı tutumlarını etkileyen faktörlerin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGender differences
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmRegression analysis
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid10000591
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333893
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess