Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Sedat
dc.contributor.authorBayraktar, Berk
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:11Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:11Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688392
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde uygulamaya konulan ikinci sınıf İngilizce dersi öğretim programını öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Çalışmada İngilizce öğretmenlerinin programın kazanımlar, içerik, öğrenme yaşantıları, değerlendirme ve uygulama boyutuyla ilgili görüşleri belirlenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa'nın Orhaneli ilçesinde 8 ilkokulda görev yapan 9 İngilizce öğretmeni oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak iki bölümden oluşan görüşme formu kullanılmıştır. İlk bölümde öğretmenlerin kişisel özelliklerine ilişkin bilgiler; ikinci bölümde ise program hakkında 18 adet açık uçlu soru yer almaktadır. Veriler, öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşmelerle elde edilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile analiz yapılarak değerlendirilmiştir.Çalışmanın sonuçları öğretmenlerin genel anlamıyla öğretim programı hakkında olumlu düşüncelere sahip olduğunu göstermektedir. Erken yaşlarda yabancı dil eğitimine başlanması ve programın iki dil becerisinden oluşması önemli bir gelişme olarak görülmektedir. Ayrıca kazanımların öğrencilerin gelişim özelliklerine göre hazırlanması, çok sayıda etkinliğin yer alması ve alternatif değerlendirme yöntemlerinin kullanılması programın olumlu özellikleri olarak öne çıkmaktadır. Ancak öğretmenler programın olumsuz ve eksik taraflarının da olduğunu belirtmiştir. Program hakkında yeterli destek ve rehberlik sağlanamaması, içerikte yer alan konuların birbiriyle bağlantılı ve işlevsel olmaması, kelime sayısının fazla olması ve dersle ilgili araç-gereç eksikliği programın olumsuz özellikleri olarak ifade edilmiştir.Araştırma bulguları doğrultusunda programı tanıtıcı hizmet içi eğitim çalışması yapılması, konuların yeniden düzenlenmesi, ders saatinin arttırılması ve dersle ilgili materyallerin sağlanması gibi öneriler geliştirilmiştir.Anahtar kelimeler: Program değerlendirme, yabancı dil öğretimi, İngilizceöğretim programı
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the second grade English curriculum which is put into practice in Turkey in 2013-2014 education year according to teachers' opinions. In this study, English teachers' opinions on curriculum's goals, content, learning process, evaluation and implementation dimensions are identified. The qualitative research methods are used in this study. Research group consists of 9 English teachers who works in 8 primary schools in Orhaneli town of Bursa. An interview with two sections is used as a data gathering instrument. In first section of the interview, personal information about teachers; in the second section, eighteen open-ended questions about curriculum take part. The data gathered by face to face interviews, are evaluated by content and descriptive analysis.The results of the study show that teachers have generally positive thoughts about curriculum. In this curriculum, there are only two language skills and foreign language teaching begins at early childhood. These are seen as an important development. Also the goals prepared according to students' development features, a great number of activities and alternative evaluation methods are found to be positive. However, the teachers state that curriculum has some weak and negative aspects. Lack of adequate support and guidance, content topics not relating with each other and functional, outnumber of the words and lack of the necessary materials for the lesson are expressed the negative aspects of the curriculum.Based on the study results, some recommendations such as implementing in-service training to introduce the curriculum, rearranging the topics, increasing the lesson time and supplying related materials for the lesson are developed.Key words: Curriculum evaluation, foreign language teaching, English curriculumen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 2.sınıf İngilizce dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the English curriculum for second classes in primary schools according to teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10018276
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid372214
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess