Show simple item record

dc.contributor.advisorUysal, Hikmet
dc.contributor.authorÜzer, Müjde
dc.date.accessioned2021-05-08T11:44:04Z
dc.date.available2021-05-08T11:44:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688361
dc.description.abstractBu yüksek lisans tezinin ana amacı, masalların Almanca öğretiminde kullanımını çeşitli uygulama örnekleri vererek ayrıntılı bir şekilde tanıtmaya çalışmaktır. Temel çıkış noktası, Almanca yabancı dil derslerinde masallarla hedef dile dair çeşitli dilsel unsurların aktarılabileceğini ve bunun yanında dört temel dil becerisine yönelik çalışmaların yapılabileceğini somut olarak ortaya koymaktır. Bu doğrultuda çalışmada, Grimm Kardeşler'in `Çocuklar- ve Ev Masalları` adlı ünlü masal seçkisinde yer alan `Kırmızı Başlıklı Kız` masalı üzerine bir yabancı dil dersinin tüm aşamalarına yönelik olarak yararlanılabilecek örnek bir ders planı hazırlanmıştır.Bu çalışma, hedef dile orta düzeyde hakim üniversitede eğitim gören yetişkin öğrenciler ile işlenecek bir derste masalla ilgili farklı bir ders materyalinin kullanımının Almanca'yı öğrenme sürecine hangi açılardan katkıda bulunacağı sorusunu cevaplamaya çalışmaktadır. Bu soruyu cevaplamak için, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili Eğitimi Ana Bilim dalında eğitim gören 2. sınıf öğrencilerinden küçük bir grup ile sınıf içi uygulama çalışması yapılmıştır. Uygulamada kullanılan ders materyali, internet üzerinden erişilebilen iki interaktif masaldır. Uygulama kapsamında kullanılan veri toplama aracı ankettir. Uygulama öncesinde öğrencilerin masallara karşı genel tutumlarını; uygulama sonrasında oynadıkları interaktif masallar ve bu tarz masalların Almanca yabancı dil derslerinde kullanımına yönelik düşüncelerini belirlemek amacıyla iki farklı anket uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler doğrultusunda, uygulama öncesinde öğrencilerin çoğunun masallara karşı olumlu bir tutum içinde olmadıkları; ancak uygulama sonrasında bu tutumlarında belirgin bir değişikliğin meydana geldiği gözlenmiştir. Ayrıca uygulama sonrasında öğrencilerin hepsinin, Almanca dil düzeylerinin gelişimi adına olumlu bir geri bildirimde bulundukları ve klasik materyallerden ziyade derste masallarla ilgili bu tarz farklı materyallerin kullanımına daha sıcak baktıkları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Anket, İnteraktif Masal, Masal, Masal Kullanımı, Yabancı Dil Öğretimi
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to present the use of tales in teaching German language in a detailed manner by giving various application examples. The starting point is to put forward in a concrete manner that various linguistic elements can be transferred to the target language and works as to four basic language skills can be done in the German language courses by virtue of tales. Accordingly, an exemplar course plan has been prepared which can be utilized for all stages of a foreign language course basing on the `Little Red Riding Hood` tale which is in the famous tale selection named `Children's and Household Tales` of the Grimm Brothers in the study.This study is intended to answer the question in what aspects will use of a different course material related to tales contribute to learning process of the German language in a course given to adult students studying at universities and who have a medium command of the target language. To answer this question, an application was carried out within the class with a small group of sophomores studying in Uludağ University's Faculty of Education/ German Language Education Department. The course materials used in the application are two interactive tales which can be accessed via the internet. Data collection tool used within the application is a survey. Two different surveys were conducted in order to determine the attitudes of students towards tales prior to application and the interactive tales they played after the application and their thoughts as to the use of such tales in German language courses.It has been observed that majority of students did not have a positive attitude towards tales prior to application however a significant change occurred in their attitude after the application, in accordance with data obtained from the survey. In addition, all students provided a positive feedback regarding the development of their German language level after the application and they leaned towards use of such different materials like tales rather than the conventional materials in the courses.Key Words: Fairy tale, Foreign Language Teaching, Interactive tales, Survey, Use of Fairy taleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Almanca dersinde masalların kullanımı
dc.title.alternativeThe use of fairy tales in German foreign language class almanca: Der einsatz von maerchen im daf-unterricht
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInteractive learning
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmLiterary texts
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTales
dc.identifier.yokid10092247
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid427396
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess