Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşal, Handan Asude
dc.contributor.authorTepeli Çavuşoğlu, Eliz
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:58Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688332
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkiye ile Bulgaristan'da Okul Öncesi Öğretmenliği Eğitimi Almış Öğretmenlerin Mesleki Doyum ve Tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. Ayrıca araştırmanın, okul öncesi öğretmenlerinin mesleki doyumlarının ve tükenmişliklerinin incelenmesi nedeniyle bu alanda yapılacak diğer çalışmalara yol gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir.2015-2016 eğitim- öğretim yılında Bursa ili sınırları içinde Yıldırım, Osmangazi ve Nilüfer ilçelerinde ki okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu oluşturan öğretmenlere araştırmanın amacına uygun olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Ön Bilgi Formu uygulanmıştır. Daha sonra Mesleki Doyum Ölçeği ve Maslach Tükenmişlik Envanteri uygulanmıştır.Araştırma bulgularına göre; Bulgaristan'da eğitim alan okul öncesi öğretmenlerinin, Türkiye'de eğitim alan okul öncesi öğretmenlerine göre hem mesleki doyumları yüksek hem de tükenmişlik düzeyleri daha azdır. Elde edilen bu bulgu ile; okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin mesleki doyum düzeylerini arttıracak bir takım önlemlerin ilgililer tarafından alınması önem kazanacaktır. Çalışmada elde edilen bulguların literatüre uygunluğu ve sonuçlar üzerindeki etkileri tartışılarak ileride yapılacak çalışmalara ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this research; Turkey and Bulgaria Studied pre-school teaching in teachers' professional satisfaction and Burnout levels. In addition, pre-school teachers professional satisfaction of the research and investigation of the Burnout will be held in other studies in this area due to the guiding quality will carry.The applications of the research within the boundaries of Bursa province in the academic year 2015-2016 Yıldırım, Osmangazi and Nilüfer districts in pre-school education institutions was carried out on preschool teachers who work in them.Research, forming a research group for the purpose of the research investigator to teachers by preliminary information form. Maslach Burnout Inventory for professional Satisfaction Scale and later has been applied.According to research findings, teachers in preschool education in Bulgaria education in Turkey pre-school teacher, according to both professional satisfaction than both high burnout levels. This finding is obtained; of a teacher of preschool education to increase their level of satisfaction some of the measures to be taken by the professional concerned will be important. The literature of relevance to their impact on the study findings and results for future work are discussed and recommendations are given.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye ile Bulgaristan`da okulöncesi öğretmenliği eğitimi almış öğretmenlerin mesleki doyum ve tükenmişlik düzeylerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparisons professional satisfaction and burnout levels of the teachers who studied preschool teacher education in Turkey and Bulgaria
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmBulgaria
dc.subject.ytmTurkey
dc.identifier.yokid10125839
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid464964
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess