Show simple item record

dc.contributor.advisorUzun, Adem
dc.contributor.authorBaltali, Salih
dc.date.accessioned2021-05-08T11:43:56Z
dc.date.available2021-05-08T11:43:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/688326
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilköğretim seviyesinde programlama öğretiminde kullanılabilecek bazı yazılımların BT öğretmenlerinin görüşlerini alıp kullanılabilirlik ve tasarım açısından uygun olup olmadığını incelemektir. Çalışmada Scratch 1.4, Microsoft Small Basic 1.2, Microsoft Kodu Game Lab 1.4.64 ve Robomind 6.01 yazılımları incelenmiştir. Yazılımların incelemesine Bursa ilinde ortaokulda görev yapan 92 Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmeni katılmıştır. Rastgele paylaştırılan bu yazılımların arayüz tasarımı ve kullanılabilirlik incelemesinde Jacob Nielsen'in (2015a) sezgisel (heuristic) rehberi esas alınmıştır. 2005 yılında yayınlanan bu rehber tekrar düzenlenerek elektronik bir form halinde öğretmenlere iletilmiştir. Araştırma nicel bir yapıya sahip olup tekil tarama modeline göre; 12 başlık altında yer alan sorulara katılımcılar Evet, Hayır ve Uygulaması Yok cevapları vermişlerdir. Elde edilen verilerin frekans, ortalama ve yüzdeleri hesaplanıp çalışma gurubunun araştırma konusuna göre fikri yönü araştırılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda programlama öğretiminde görsel araç kullanımının ilköğretim öğrencileri için pozitif etkiler bıraktığı ve bu araçların genel itibariyle ortaokul kademelerine uygun olduğu görülmüştür. Ancak Small Basic 1.2 yazılımının ortaokulda kullanılabileceği gibi içerdiği kod tabanlı yazım düzeniyle profesyonel dillere daha yakın durduğundan lise kademesinde de yararlanılabileceği ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan, BT öğretmenlerine göre yazılım hazırlanırken %8 kullanılabilirlik, %4 tasarım, %80 her ikisine dikkat edilmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Görselleştirme yazılımlarının genel itibariyle kullanılabilir ve tasarımlarının da iyi olduğu, bunlar arasından Robomind 6.01 yazılımının en kullanılabilir ve tasarım bakımından en az soruna sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine whether some software that can be used to teach programming in primary school level is appropriate in terms of usability and design subsequent to taking IT teachers' views. Scratch 1.4, Microsoft Small Basic 1.2, Microsoft Kodu Game Lab 1.4.64 and Robomind 6.01 software programs were analyzed in the study. 92 Information Technologies (IT) teachers working at a primary school in the province of Bursa participated in the analysis of the software. In the interface design and usability evaluation of these software programs that were equally shared between the teachers, Jacob Nielsen's (2015a) heuristic guideline was predicated on. First published in 2005, this guideline was delivered to the teachers in an electronic form by being reedited. The research was in a quantitative design. According to the single screening model, the survey consisted of 12 titles of which the participants answered the questions as `Yes`, `No` or `Not Available`. The opinions of the teachers as the group were investigated by obtaining statistics involving frequencies, means and percentages of the data gathered.As a result of the research, it was found out that the use of visual tools for primary school students in teaching programming left positive impressions and generally those programs were appropriate for middle school level. Nevertheless, the research indicated that Small Basic software could be used not only in middle schools, but also could be utilized in high school level as it is comprised of text based programming layout and interface. On the other hand, according to the IT teachers, while a software of programming was being written, 8% of usability, 4% of design and 80% of both aspects should be taken into consideration. The visualization software programs are generally useable and have a good design; among other software programs, Robomind 6.01 software was found out to be the best useable and to have the least problems in terms of design.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleProgramlama öğretiminde kullanılabilecek yazılımlara ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' views on software that can be used in teaching programming
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmProgramming instruction
dc.subject.ytmProgramming
dc.subject.ytmSoftware
dc.subject.ytmVisualization
dc.identifier.yokid10111782
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445158
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess